Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 20:07   #701
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9345669

Jeg er veldig interessert i å finne ut av vaksiner jo, så leter og leser det jeg finner. Denne linken fant jeg på dib da, men likevel interessant.

Man lærer så lenge man lever, og jeg ønsker enda mer forskning og undersøkelser på om dette kan stemme eller har en innvirkning.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:22   #702
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskning er vel og bra. Det er det å fremsette hypoteser som er solid tilbakevist som jeg synes er ganske råttent gjort. Av såkalte fagfolk. Særlig fordi det er en unødig ting å slenge i ansiktet til de foreldrene som faktisk har barn med astma, autisme eller kreft.

Jeg har litt problem med å anse folk som er så forelsket i egen hypotese at de ikke kan forkaste den når den er vitenskapelig tilbakevist, som særlig troverdige.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:28   #703
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Oi, merker jeg ikke kan delta i denne diskusjonen, jeg blir mektig provosert av en del utsagn her...
For 500 år siden trodde folk på vampyrer, fordi de så at når en grav ble åpnet kort tid etter at døde var lagt ned, at det rant blod ut av munnene på de, og de var blitt større. De visste ikke hvordan foråtnelsesprosessen fungerer. Så ikke rart egentlig.
Men at folk kan gå rundt å være like dumme og uopplyste i dag, det er en gåte for meg.
Det at en kvakksalver er god til å drive propaganda, bør ikke være nok til å tro alle vaksiner er farlige.
Vi har ett ansvar for våre barn. Det å ikke sluke alt piss rått inngår i det ansvaret..

Dååris er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:28   #704
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Men hvis fagfolk og professorer finner ut at det kan ha en sammenheng da? Det er aldri foreldres feil. Vi gjør det som helseinstiuttet anbefaler, og hvis vi er skeptiske til dem så skal man ha lov til det, mener jeg.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:29   #705
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man vaksinerer for vannkopper, så kan man få hår mellom tærne. Det har jeg hørt, det er helt sant.

Gammel 14-03-09, 20:31   #706
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Dååris: jeg påstår ingenting og har skrevet det flere ganger.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:32   #707
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Tro kan flytte fjell

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:36   #708
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Men hvis fagfolk og professorer finner ut at det kan ha en sammenheng da? Det er aldri foreldres feil. Vi gjør det som helseinstiuttet anbefaler, og hvis vi er skeptiske til dem så skal man ha lov til det, mener jeg.

Du gjør jo ikke det som helseinstituttet , eller helsevesenet som det også kalles, anbefaler.
Da hadde dere vaksinert da.

Og er vi virkelig sykere nå enn før? Eller tror du det kan komme av at vitenskapen har kommet såpass langt at sykdommer som før var dødelige blir oppdaget, og ofte kurert? Kan det ha noe med at vi lever lenger?
At vi har bedre muligheter til å oppsøke lege? Osv, osv.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:37   #709
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Standard

Dååris: jeg påstår ingenting og har skrevet det flere ganger.

Jeg henviste heller ikke til deg!

Dååris er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:39   #710
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg henviste heller ikke til deg!

Ok, beklager.

Nei, jeg ønsker meg fakta på bordet før mmr-vaksinen settes.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 20:41   #711
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, beklager.

Så du mener at mmr-vaksinen gis på bakgrunn av tro og ikke fakta?

Gammel 14-03-09, 20:45   #712
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis fagfolk og professorer finner ut at det kan ha en sammenheng da?

Ja, hvis de finner ut det, må man selvsagt følge de nye anbefalingene, men i dag er langt de fleste innen helsevesenet er enige om at vaksine er det beste alternativet og at fordelene ved å vaksinere langt overgår bivirkningene.

Fakta ligger på bordet de, du nekter bare å forholde deg til dem.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 21:03   #713
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke at du holder på enda, Kråka. Du graver deg bare dypere og dypere, og det du sier viser at du virkelig ikke leser og prøver ihvertfall ikke å forstå det folk forteller deg. Du er fortsatt ukritisk til kildene dine, og du har virkelig ikke forstått noe av det andre har prøvd å si deg.

Gammel 14-03-09, 22:03   #714
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Standard

Ok, beklager.

Fakta finnes, men jeg tror ikke de gidder å sende den til deg, før du ber om den!

Jeg mener sunn skeptis er bra, men i en del saker, spesielt de som omhandler barna våre, må vi være desto mer kritiske til oss selv.
Hva er det som gjør at akkurat MIN mening er riktigere enn alle de som jobber med dette, forsker på dette, er min mening riktigere enn historien?
Sannsynligvis er den ikke det.

Samme med bilsikring. Dummeste jeg hører er, JEG tror nå ikke det er så farlig jeg..
Neida. Bare all verdens fysikere pluss eksperter mener noe annet.

For meg blir det småarrogant og uansvarlig å tro at en selv vet bedre, enn så mange eksperter og fagfolk.

Dååris er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 22:58   #715
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det ligger da vitterlig masse faktastoff i denne tråden.

Gammel 14-03-09, 23:35   #716
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Har lest mye fakta ja, men er likevel skeptisk :dom:

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 23:46   #717
Godemine
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
Godemine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ler meg i hjel.
Takk for link til et annet forum - det viser at takhøyden er akkurat så høy som dere er så stolte av.

Godemine er ikke aktiv  
Gammel 14-03-09, 23:50   #718
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Godemine, her.

Jeg ler meg i hjel.
Takk for link til et annet forum - det viser at takhøyden er akkurat så høy som dere er så stolte av.

Takhøyden er høy den, linken var ment som et vennlig tips siden du syntes tonen her inne var for kvass. Men for all del, det er alltid hyggelig med nye medlemmer, så ingenting er jo bedre enn at du finner ut at det er et bra sted å være tross alt.

Gammel 15-03-09, 00:01   #719
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Har lest mye fakta ja, men er likevel skeptisk :dom:

Da har du dessverre ikke skjønt så mye av det du har lest.
Eller, du velger å tro at du vet bedre, noe som er totalt irrasjonellt da du ikke har noen forutsetning for å kunne vite bedre.

Du må jo innrømme at det du gjør er å tro, ikke å vite. Du velger å tro at det en (liten) håndfull useriøse "vitenskapsmenn" sier er sant, og det omfattende, anerkjent og seriøs forskning sier er feil.

Tror du det norske helsevesenet og den norske stat er ute etter å forgifte egen befolkning?
Mener du at du er flinkere til å trekke konkulsjoner ut av de tilgjengelige vitenskapelige data enn fagfolk?

Hvis første er tilfellet er det uttrykk for en paranoid vrangforestilling.
Hvis det andre er tilfellet er det ett uttrykk for en grandois vrangforestilling.

Gammel 15-03-09, 00:07   #720
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis fagfolk og professorer finner ut at det kan ha en sammenheng da?

Jeg tror ikke noen her er imot at det forskes og følges opp i forhold til helse, sykdommer og vaksiner. Det er mer det når folk nekter å forholde seg til resultatene av forskningen fordi de ikke stemmer overens med det man har bestemt seg for at mange synes blir for teit.

Og så synes jeg man bør skille mellom hypoteser og hva som er vitenskapelig bevist. Det er mye som "kan ha en sammenheng". Det kalles hypoteser. Mange ser ut til å tro at hypoteser er forskningsresultater. Resultatet av forskningen med utgangspunkt i hypotesen "vaksine gir autisme" viste at denne ikke var riktig. Da virker det kunnskapsløst å nekte å forholde seg til det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.