Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 18:25   #1
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg gikk ikke i barnehage i det hele tatt. Jeg er ikke spesielt trygg på andre mennesker og har aldri vært det heller. Dessuten er jeg en idiot på sosial kompetanse. :datapunkt:

Begge ungene mine har gått i barnehage fra de var halvannet. Begge er gode sosialt og tillitsfulle og greie. Ingen av dem har ADHD eller flass eller noe som helst annet som kan skyldes barnehagen. Den ene vil jeg nesten si er en begavelse på sosial kompetanse.
:to datapunkt til:

Jeg gikk i barnehage fra jeg var to år og jeg hatet det. Jeg var et fryktelig sjenert barn og jeg likte helst å leke alene med mamma i nærheten. Jeg er ikke heeelt idiot på sosial kompetanse, men er en skikkelig enstøing den dag i dag

Gammel 05-03-09, 18:30   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg vet jo man har tilvenning, men synes likevel det er lenge for en 1-2 åring å være fra foreldrene i 9 timer hver eneste dag.

De aller færreste er i barnehagen så lenge. Når Glitterbarnet begynte i barenehagen var han der mellom 4 og 6 timer, inkludert soving og spising.

Man kan jo ikke ta utgangspunkt i de verste ytterpunktene og gå ut i fra at alle har et slik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:51   #3
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De aller færreste er i barnehagen så lenge. Når Glitterbarnet begynte i barenehagen var han der mellom 4 og 6 timer, inkludert soving og spising.

Man kan jo ikke ta utgangspunkt i de verste ytterpunktene og gå ut i fra at alle har et slik.

Nei, jeg vet at ikke alle er der så lenge. Jeg sa 9 timer fordi du brukte 9 timer som eksempel i innlegget ditt som jeg svarte på.

Gammel 05-03-09, 19:55   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde aldri klart å få til 4-6 timersdager med to fulle jobber, og jeg antar at det er mange som har to fulle jobber.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har bare ekstremt gode minner fra mine 6 år i barnehage (gikk fra jeg var 5 måneder til jeg var 5,5 år).

Jeg har bare ræva minner, men antar at barnehage har endret seg siden 70-tallet. Jeg skjønner dog at mitt syn på saken er noe farget av mitt eget forhold til barnehage som barn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:58   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Vi hadde aldri klart å få til 4-6 timersdager med to fulle jobber, og jeg antar at det er mange som har to fulle jobber.

Nei, vi har vært heldige siden jeg har studert og glittermannen jobber for seg selv. Allikevel har jeg kun sett to barn som har vært i barnahagen så godt som hele dens åpningstid i løpet av de 3,5 årene Glitterbarnet har gått i barnehage. I den forrige hentet så godt som ingen etter klokka 16, og nesten ingen var der før i nitiden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 20:01   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, vi har vært heldige siden jeg har studert og glittermannen jobber for seg selv. Allikevel har jeg kun sett to barn som har vært i barnahagen så godt som hele dens åpningstid i løpet av de 3,5 årene Glitterbarnet har gått i barnehage. I den forrige hentet så godt som ingen etter klokka 16, og nesten ingen var der før i nitiden.

Jøss. Jeg har et ganske annet inntrykk. Hos oss har det gjentatte ganger blitt minnet om at selv om barnehagen har lange åpningstider, betyr det ikke at barna har godt av å være der i 9-10 timer hver dag. Det er jo helt tragisk. (Mine er ikke der så lenge, altså).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:45   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg gikk i barnehage fra jeg var to år og jeg hatet det. Jeg var et fryktelig sjenert barn og jeg likte helst å leke alene med mamma i nærheten. Jeg er ikke heeelt idiot på sosial kompetanse, men er en skikkelig enstøing den dag i dag

Jeg også. Egentlig litt rart å lese det du skriver, for det får meg til å reflektere litt rundt mine egne barneår. Når jeg tenker tilbake så var dette tydelig fra jeg var liten, og bedret seg egentlig ikke. Heldigvis er mine barn ikke så asosiale som meg selv, men trives også godt hjemme. De første årene har det derimot vært en del gråt ved levering i barnehagen for mine unger. Det synes jeg er vondt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.