Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig fordeling av godteri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 23:02   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Merkelig fordeling av godteri

Det der var jo bare teit.
Mine to får stort sett like mye nå, selv om storebror er 5,5 og lillebror 3. Det er uansett ikke så store mengder, så om lillebror skulle fått mindre hadde det ikke blitt rare biten på han gitt.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:05   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, hjelp. Min treåring og nestenseksåring hadde blitt like foruretta begge to over denslags forskjellsbehandling. Det er annerledes å begrense mer til en ettåring uten begrep om mengde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:10   #43
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har fast smågodt og kosekveld på fredagene.
Da blir bollen satt fram og alle tar det de vil ha. Ingen som teller, men hvis vi skulle gjort det hadde det blitt likt på begge ungene.
Merkelig måte å dele på som beskrevet i HI.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:30   #44
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De omtalte søsknene er født med halvannet års mellomrom.

Jeg skulle jo seriøst prøvd det med mine to som det er halvannet år mellom. Jeg tror jeg hadde fått så øra hadde flagra av dem begge!

Gammel 18-02-09, 00:31   #45
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 00:56   #46
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jez//.....

Det kjipeste må jo være at den minst aldri kan ta igjen den eldste uansett hva hun gjør..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 01:14   #47
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Håpløst.

Gammel 18-02-09, 08:29   #48
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det syns jeg rett og slett var en helt idiotisk måte å dele ut godteri på til barn som er såpass like i alder.

Men så kom Hønni og satte det hele i perspektiv:

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg synes det høres fint ut jeg.
Syv biter til storebror, syv biter til storebror, to til lillesøster og trettifem til mor.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 09:32   #49
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her deles alt helt likt, uavhengig av alder.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ville dere som sier at det skal deles likt gjort det hvis det f.eks var snakk om en ettåring og femåring også? (Det er et oppriktig spørsmål altså, jeg må visst begynne å tenke over disse tingene skjønner jeg.)

En ettåring forstår ikke antall ennå og er bare fornøyd med en skål med noe i, slik var det her.

Nå får de alle 10 smågodt hver eller 2 litt større ting. Til minsten klipper jeg større deler opp i mindre biter da munnen er litt mindre enn de andres.

Gammel 18-02-09, 09:36   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

veldig rart. Mine får enten en skål sammen som de deler. (Uten å krangle, tro det eller ei), eller så får de hver sin skål med hver sine favoritter oppi siden de ikke liker akkurat det samme. Mengden er noenlunde lik.

Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:23   #51
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Syns det blir helt feil. Stakkars 3 åringen

Gammel 18-02-09, 10:31   #52
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars treåringen. Det var en merkelig form for å dele ut godterier, den personen kan umulig sette seg inn i 3-åringens hode. Altså ikke så veldig smart, vil jeg si.
Her hender det at storesøster velger seg en ting som koster 20 kroner, og mellombror velger 3 mindre ting. Men da er det ungene som bestemmer. Ikke jeg.

Ofte vil de heller ha blader, nye småperler og slikt i stedet for lørdagsgodt. Og, det er helt i orden.

Gammel 18-02-09, 10:32   #53
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av Strutsen : 27-12-12 kl 20:31.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:59   #54
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Urettferdig! Ingen av våre får fast lørdagsgodt enda (men så er de jo små da), men sånn kommer vi ikke til å gjøre det. Bortsett fra det med 35 biter til mor da.

Gammel 18-02-09, 11:16   #55
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det høres jo faktisk helt sykt ut, spør du meg. Snakk om å oppfordre til sjalusi og søskenrivalisering.

Helt enig. Så slemt gjort.
Her er det likt i det meste.

En 1-2 åring får ikke godteri her. I alle fall ikke noe fastopplegg annet enn en smak i ny og ne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:24   #56
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Urettfeigt!

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:14   #57
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Høres ut som noe min svigermor kunnet funnet på det der. Totalt idiotisk. Stakkars unge.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:41   #58
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Høres bare dumt ut, spør du meg. Er det noe unger er opptatt av er det at ting skal være likt og rettferdig. Husker sjøl hvordan jeg lå med fostersøstrene mine og målte på milimeteren at ingen av oss fikk mer brus enn den andre.

Sånn var det hjemme hos meg når jeg var liten også. Og vi målte mens vi drakk også, bare for å se hvem som drakk fortest og hvem som hadde mest igjen.

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg synes det høres fint ut jeg.
Syv biter til storebror, syv biter til storebror, to til lillesøster og trettifem til mor.

Jeg er med på dne trettifem biter til mor, selvom jeg egentlig bare får 26.

Fra spøk til alvor; den delingen der er rett og slett tragisk.
Mine får en bolle hver, hvor det er lik mengde. I tillegg har vi en bolle med chips på bordet. Noen ganger vil de at alt skal være i en stor bolle. (Les: J-A vil, men lillebror er egen og godtegris og vil ha sitt for seg selv. )

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.