|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Merkelig fordeling av godteri- syns jeg, da. I dag fikk jeg høre om en som har to barn, og hadde en fast måte å dele godteri på. Den eldste får velge først, og får ta fem godterier fordi han er fem år. Lillesøsteren får velge etterpå, og hun får ta tre fordi hun er tre år.
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriNå har ikke vi innført lørdagsgodt til Poden enda, men når den dagen kommer at han ber om lørdagsgodt så tror jeg nok at vi vil kunne gjøre forskjell på mengde mellom Poden og Pjokken. Nå er det større aldersforskjell mellom dem da. Måten det ble gjort på synes jeg kanskje var litt snodig.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriDet høres jo faktisk helt sykt ut, spør du meg. Snakk om å oppfordre til sjalusi og søskenrivalisering.
![]() |
#5 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriJeg synes ikke dette hørtes fornuftig eller rettferdig ut. Hva gjør de når de blir ett, to, tre år eldre? Fortsetter den eldste med å få mer enn den yngste?
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriOj, det blir ganske urettferdig for lillebror som er 3.5 år yngre. Den måten å dele godt på ville jeg ikke tenkt på engang. Og har aldri hørt om det. Sært synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriSyns det var rart å gjøre forskjell, men har barn som ikke elsker godteri, så har ikke hatt det å tenke på. Tror jeg hadde hatt en lik ting til hver, sånn ca om de likte de samme tingene, og heller hatt en felles bolle med potetgull/pop corn o.l.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriHøres bare dumt ut, spør du meg. Er det noe unger er opptatt av er det at ting skal være likt og rettferdig. Husker sjøl hvordan jeg lå med fostersøstrene mine og målte på milimeteren at ingen av oss fikk mer brus enn den andre.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriMerkelig.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriDet høres helt idiotisk ut. Sier som Sitron, snakk om å oppfordre til søskenrivalisering og sjalusi!
![]() |
#13 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriSer ikke problemet, det gjelder å røske til seg den største sjokoladen, sånt lærer unger fort, og da er det ikke noe problem med hvor mange de får
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteri
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriVille dere som sier at det skal deles likt gjort det hvis det f.eks var snakk om en ettåring og femåring også? (Det er et oppriktig spørsmål altså, jeg må visst begynne å tenke over disse tingene skjønner jeg.)
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Merkelig fordeling av godteriOkei, godt å høre at jeg ikke er helt på jordet. Jeg delte min mening om dette med den det gjaldt, men fikk lite gehør, gitt.
![]() |
#18 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres jo greit ut!!
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes det er stor forskjell på at jeg deler godteriet på forhånd og kanskje gir lillebror litt mindre, enn å legge opp til forskjellsbehandling pga alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|