Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig fordeling av godteri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 22:35   #21
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelig fordeling av godteri

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ville dere som sier at det skal deles likt gjort det hvis det f.eks var snakk om en ettåring og femåring også? (Det er et oppriktig spørsmål altså, jeg må visst begynne å tenke over disse tingene skjønner jeg.)

En ettåring forstår ikke dette på samme måten, men jeg syns det er viktig å utøve rettferdighet etter hvert som barnet selv får et begrep om dette.

Gammel 17-02-09, 22:36   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tenk hvordan det blir når de skal velge riktig antall godisbiter på gamlehjemmet.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:36   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest i grunnen at slike situasjonar berre underbygger standpunktet mitt om å gje born små porsjonar med godteri uansett alder.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:36   #24
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her får de egentlig godteri sammen, men minsten er mest glad i seigmenn og gullfisk eller saltstenger, å størstemann er mest for sjokkis og potetgull.

Lørdagsgodteri kjøper jeg og setter frem på bordet til alle sammen, ikke det og det er til deg, samt at en skal få velge fremfor en annen.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:36   #25
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres fint ut jeg.
Syv biter til storebror, syv biter til storebror, to til lillesøster og trettifem til mor.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:36   #26
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes måten det ble gjøres på er rar - de burde iallfall ha få velge først annenhver gang.
Her får jentene like mye godteri på lørdagene. Når de var mindre fikk nok storesøster mer enn lillesøster, men det funker definitivt ikke lenger. (de er 6 og 3 år) De er ganske nøye på at det skal være likt, ja.

Gammel 17-02-09, 22:37   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... men eg er også velsigna med ein fireåring som aldri puttar meir enn 5-6 bitar smågodt i posen sin.

Gammel 17-02-09, 22:37   #28
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg synes det høres fint ut jeg.
Syv biter til storebror, syv biter til storebror, to til lillesøster og trettifem til mor.

Gammel 17-02-09, 22:38   #29
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det er stor forskjell på at jeg deler godteriet på forhånd og kanskje gir lillebror litt mindre, enn å legge opp til forskjellsbehandling pga alder.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:38   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En ettåring forstår ikke dette på samme måten, men jeg syns det er viktig å utøve rettferdighet etter hvert som barnet selv får et begrep om dette.

Ja, jeg er enig i dette.

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synest i grunnen at slike situasjonar berre underbygger standpunktet mitt om å gje born små porsjonar med godteri uansett alder.

Jeg er visst enig i dette også. Selv om jeg ser for meg at jeg kunne funnet på å gi ettåringen mindre enn femåringen. Men det går som safran sier litt på forståelsen. Og hvordan det gjøres i praksis.

Gammel 17-02-09, 22:39   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville dere som sier at det skal deles likt gjort det hvis det f.eks var snakk om en ettåring og femåring også? (Det er et oppriktig spørsmål altså, jeg må visst begynne å tenke over disse tingene skjønner jeg.)

Da jeg hadde en ettåring og en femåring så presset det seg ganske kjapt fram at ettåringen også skulle få lørdagsgodt. Men de fikk ikke like mye, nei.

Jeg ville ikke brukt systemet med godteri etter antall år og eldste velger først, en treåring og en femåring ville jeg gitt det samme.

(Og jeg ville jo blitt smellfeit med 43 godte-enheter hver lørdag).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:41   #32
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Det var ei merkeleg ordning spør du meg. Mine får i utgangspunktet like mykje, men som regel et minstemor lite, så ho et mindre enn storesøster. Likevel ville ho nok reagert på å FÅ mindre.

Gammel 17-02-09, 22:41   #33
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Jeg er visst enig i dette også. Selv om jeg ser for meg at jeg kunne funnet på å gi ettåringen mindre enn femåringen. Men det går som safran sier litt på forståelsen. Og hvordan det gjøres i praksis.

Ut frå mi erfarimg er det liksom begrensa kor mykje godteri som faktisk glir ned hos ein 1-2-åring. Det meste har ein tendens til å forsvinne ein stad mellom fingrane og tunga.

Gammel 17-02-09, 22:42   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Det er ikke forskjellen jeg reagerer på, men måten det ble gjort på. Man blir belønnet (og straffet) ut fra alderen sin.

Gammel 17-02-09, 22:44   #35
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nemlig! Jeg ville nok latt en ettåring få mindre enn en treåring, men jeg synes ikke det er noen argumenter som skal tilsi at syvåringen vår skal ha mer enn fireåringen. Begge to får like mye eller lite.

Det einaste argumentet eg er villig til å akseptere er gram sukker vs. kroppsvekt, men så lenge ein held sukkerinntaket på eit minimum elles er ikkje eit par gram på laurdag noko eg hadde hengt meg opp i.

Gammel 17-02-09, 22:44   #36
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi fordeler også godteriet til en viss grad etter alder.
Dvs. nå får de to største på 4 og 7 år like mye, men da mellomste startet med lørdagsgodt for et par år siden så fikk han ikke like mye som storebroren.
Minsta på 2 år får også lørdagsgodt nå, men da en annen type og litt mindre enn brødrene.

Gammel 17-02-09, 22:57   #37
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

I alle dager. Det hørtes da helt merkelig ut.

Gammel 17-02-09, 22:58   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toåringen får mindre godteri enn seksåringen. Ingen av dem reagerer på dette eller gjør noe poeng av det, så det virker som de synes det er helt greit selv også. Men jeg deler ut godteriet til dem – jeg lar dem ikke velge selv.

Jeg syns måten utdelingen ble gjort på var merkelig, men som mor til barn med ganske stor aldersforskjell, syns jeg det er uproblematisk å skille mellom søskenene i forhold til mengde og type godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:58   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dama inspirert av Nanny 911 eller noe sånt kanskje? Hvor alderen bestemmer hvor lenge man skal sitte i skammekroken.

Gammel 17-02-09, 22:59   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De omtalte søsknene er født med halvannet års mellomrom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.