![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?
Ja, strengt tatt blir det en del biler i det segmentet som blir ala en Golf med store hjul. Rent kupemessig vil det jo imidlertid holde, så det blir kanskje mer et spørsmål om bagasjeplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Renault og Volvo har vel ikke samarbeid lengre, etter at Volvo ble kjøpt opp av Ford. Riktignok har Bilia, importøren i Norge, begge merkene - det er vel imidlertid noe som henger igjen fra gammelt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?vi kjøpte en splitter ny mitsubishi lancer for et par år siden, utstillingsmodell. Fikk den til 215 000. Absolutt fornøyd, selv om det i bunn og grunn er en kjedelig bil. Men deilig at den er ny og at alt funker.
![]() |
#24 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha brukt 250-300 på en bil. De rarser ned i verdi. og etter par år så er den nesten ikke verd noe.
![]() |
#25 |
Opp og ned
|
Det er nå så, men jeg må også tenke på at dette er en bil jeg må ha i mange år også.
![]() |
#27 |
Var det et konkret tilbud på 80 000, eller en antydning? Strengt tatt synes jeg 80 000 hørtes veldig mye ut i henhold til dagens marked. Man skal være obs på at et slikt regnestykke har to sider. Gir man en høy pris for innbyttebilen kan det bety et dårligere tilbud på bilen kunden skal kjøpe, eller dårligere muligheter for å få innbakt ekstrautstyr som pruting ved nybilkjøp. Dette er en balanse som en del forhandlere driver med.
Qashqai |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ja, og kjører du hovedsakelig i by trenger det ikke bli så stor forskjell i forbruk heller. Riktignok kan dieselen, selv om den kanskje har en del færre hester, føles en del sprekere pga. kreftene er bedre i turtallsområde man faktisk bruker i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Opp og ned
|
En u fra eller til.
![]() |
#30 |
Opp og ned
|
Det jeg uthevet, var det de sa til meg også. Eller en kunde og en gammel bekjent som jobber på verkstedet der. Jeg kjører 8000 i året og bilen rekker ikke blir varm bestandig. Derfor ikke dieselbil.
![]() |
#31 |
Øyboer
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?Det er alltid mulighet for å prute. Selv på ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Opp og ned
|
Ja det er kanskje det. Har aldri kjøpt en ny bil. Den jeg har nå er den nyeste bilen jeg noen gang har eid.
![]() |
#33 |
Type R ;)
![]() |
#34 |
Skal man være kjent med evt. problemer på en bil må den ha vært på markedet i noen år, f.eks. minst 3-4 år. Med at hun skal ha bilen i 11 år betyr det at det på slutten blir en del år eldre bil. Med å kjøpe en ny bil sitter man med garanti og reklamasjonsrett. Reklamasjonstiden er 5 år og det er strengt tatt ikke så mye som ikke dekkes av reklamasjonsretten, som dekkes av garantien. Mao. kan man her uansett i basis se for seg mer eller mindre 5 år der evt. problemer ikke vil koste noe. Man kan merke seg at kjøper man en bruktbil vil reklamasjonsretten også gjelde i henhold til forhandleren hvis bilen i utgangspunktet har vært kjøpt for privatmarkedet. En bil som ha vært næringskjøpt, som firmabil, leasing e.l., har ikke de samme reklamasjonsvilkårene (her blir garanti mer viktig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Å prute er ikke alltid så enkelt. Man kan ha større sjanse for å få ekstrautstyr bakt inn i prisen enn å direkte prute ned. Det kan være rimeligere for forhandleren å gi med utstyr for 10 000 kr enn å gi et kontantavslag på 5000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?Hva med Nissan X-trail? Du får 2005-modell som har gått under 90.000km til mellom 200.000 og 250.000.
![]() |
#37 |
Type R ;)
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 18-02-09 kl 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hva slags bil denne gangen?Dersom jeg var deg ville jeh kjøpt Skoda jeg.
![]() |
#40 |
Det stemmer ikke helt. Mange (de fleste) dieselbiler har en tilleggsvarmer som standard som gjør at de får raskere opp kupevarmen enn bensinbiler. Varierer litt mellom merker og modeller - en del har det ikke, og det kan være plagsomt. Selv har jeg en VW Touran og her er det en såkalt Webasto som starter når det er 4 grader eller lavere. I basis er dette en liten dieselbrenner som går i noen minutter for å lage varme. Som tilleggsutstyr kan en god del merker levere tids- eller fjernstyring til webastoen. Man kan da trykke på fjernkontrollen eller stille inn et klokkeslett for å starte oppvarmingen av bilen. Så vil bilen være oppvarmet når du kommer, uten å måtte stå tilkoblet strøm for ekstra kupevarmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|