![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elbil
Ja, det er gjerne f.eks. Webasto som benyttes for å gi varme. Dette i basis samme løsningen som benyttes på mange dieselbiler i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elbil
Problemet er vel ikke at de bruker mer strøm direkte, men at batteriene får lavere virkningsgrad i kulda. Dette igjen avhengig av batteriteknologien også. Og mange av elbilene bruker ganske gammel batteriteknologi... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Audacious
|
![]() Sv: Elbil
Vår er en helt alminnelig Peugot 106, bare elektrisk.
__________________
2001&2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elbil
Nei, det har du rett i. Hvis du vil ha en stor bil er ikke dagens El-bilutvalg det du trenger å lete i. Du finner i beste fall noe med hybridteknologi, som lettere lar seg skalere til store biler.
__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
Innlegg: n/a
|
![]() Sv: ElbilI de gamle, gamle dager da jeg hadde elbil som fag, så var forresten dette med kollisjonssikkerhet løst på en annen måte enn andre biler. |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elbil
Ja, det går veldig greit å utnytte dekompresjonssonen til et mur, fjellvegg, grøft osv :-\ |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ElbilEt problem sikkerhetsmessig for en del slike biler har også vært at batteripakken er svært tung, og bilens kostruksjon ikke optimalt tilpasset dette. Batteripakkene i en del biler er vel raskt et par hundre kilo om ikke mer? I Tesla er den vel over 500 kilo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ElbilDokumentar man kanskje bør se når det gjelder de rent miljømessige aspektene med en del miljøløsninger knyttet til bil: http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
![]() |
![]() Sv: ElbilHar tilgang til en tilsvarende Peugot som ulvefar. Et fiffig fortrinn med å bruke elbil er ladeplassene på Gardermoen - med elbil kan du parkere rett ved inngangen, gratis, under tak, og komme tilbake til nyladet bil. Tror ikke det er noen begrensning på hvor lenge den kan stå der heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|