Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 00:13   #21
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Ja. Jeg trodde jeg var en 95D, men da jeg ble målt og fikk hjelp til å finne riktig størrelse i en undertøysbutikk så fant jeg ut at jeg er en 85G. Jeg merker veldig stor forskjell nå som jeg bruker riktig størrelse.

Gammel 04-02-09, 00:19   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja... men målene stemmer liksom ikke med virkeligheten her - jeg skal være 85 og midt mellom a og b, men da får jeg bøylene helt inni armhulene og den er slakk. 80 b derimot sitter stort sett som støpt. Litt avhengig av merke og modell .

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:20   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Av butikkar anbefale eg spesielt LaLina i Ullevålsveien i Oslo. Men Britts i Stjørdal har også godt rykte. Eg kom dit derimot en dag det berre var ei ekstrahjelp på jobb, og dermed vart det ikkje optimalt. Men då hadde eg allerede blitt målt og tilpassa hos LaLina.

Gammel 04-02-09, 00:20   #24
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt! Hvis ikke undertøyet sitter fint sitter ikke klærne fint heller, ingen vits å kjøpe fine (dyre) klær og ødelegge silhuetten med å bruke billig slaskeBH fra H&M.

En av mine bestevenninner driver undertøysbutikk i Oslo, DET er digg det!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:20   #25
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gikk rundt i 75- 80 b og c cup. Etter måling i Change butikk gikk jeg ut med tre fantastisk gode BH`er i str. 75DD

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:20   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men jeg fulgte FP-trenden på den økonomiske måten og testet en str. ned rundt og en str. opp i cup, og det var mye bedre, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:28   #27
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er så greit for meg: alltid 70 A.

Gammel 04-02-09, 00:47   #28
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt målt et par ganger + at jeg har målt selv. Endte opp med samme størrelsen alle gangene.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:55   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde blitt målt og fått meg noen fine bher nå, men jeg gidder ikke ennå, for et barn til = Pamelatendenser. Nå er jeg flat.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 01:40   #30
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker ikke om jeg er blitt målebåndmålt, men på Britts i Stjørdal fikk jeg i hvert fall skikkelig hjelp til å finne gode bh-er i en størrelse som passet. Gikk fra slaskete ammebh-er i udefinerbare størrelser til 85 H/I. Jeg var innom der i sommer, og skal på ekskusjon dit igjen på neste nordovertur.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 01:57   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Jepp, funnet rett strl. i ordentlig undertøysbutikk, og kommer (ei heller kan) aldri til å bruke BH-er fra andre steder enn skikkelige butikker igjen.
Jeg hadde følt meg tragisk i noe annet enn en ordentlig BH nå, det ser så mye bedre ut og sitter så bra. Man føler seg jo så mye bedre da.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:09   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke målt i den fasongen kroppen min er nå.

Mest fordi jeg har et par merker som er billige og som sitter helt fint hvor jeg kjenner størrelsen. Men når jeg en vakker dag er rik og glad så skal jeg gå og kjøpe noe dyrt og lekkert.

Nå bruker jeg 80C da - så jeg finner som regel BH'er greit på Lindex.

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:20   #33
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Ja jeg har blitt målt, og kom ut igjen meg 85G, for en forskjell. Syns de er kjempeflinke på Change.
Dyrt, men bra.

Gammel 04-02-09, 09:20   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, og gikk fra 85D til 75F. Stor forskjell!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:44   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Selvsagt! Hvis ikke undertøyet sitter fint sitter ikke klærne fint heller, ingen vits å kjøpe fine (dyre) klær og ødelegge silhuetten med å bruke billig slaskeBH fra H&M.

Pøh! Noen av oss har en figur som glir rett inn i billig-BH-ene. (På den annen side kjøper jeg vel mest billige klær, når jeg tenker meg om, så da går det vel opp i opp.)

Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan gå ned 10 cm i omkrets uten at fettet tyter rundt ryggen, jeg altså - med mindre de dyre BH-ene er helt annerledes laget. Det er jo meningsløst at man f.eks. skal bruke str. 70 hvis man måler 79 rundt ryggen.

Sist redigert av Bluen : 04-02-09 kl 10:03.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:02   #36
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Nei jeg har ldri gjort det men burde sikkert. JEg føler ikke at BH`en sitter riktig men jeg vet ikke hvor de har noen orntlige undertøysbutikker i nærhetn. Funker jo liksom ikke med HM og lindex.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:10   #37
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der jeg har vært har de tatt tatt omkretsen på øyemål.

Jeg kom inn med en slaskete 80C og tre pupper, og gikk ut med en flott 75 DD og to sprettpupper. Flinke damene.

Gammel 04-02-09, 10:18   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan måle seg selv der BH-en skal sitte, jeg. (En annen sak er at BH-er som H&M kaller 70B, gjerne i praksis er 63 cm etc. )

Det skjønner ikke jeg heller.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan gå ned 10 cm i omkrets uten at fettet tyter rundt ryggen, jeg altså - med mindre de dyre BH-ene er helt annerledes laget. Det er jo meningsløst at man f.eks. skal bruke str. 70 hvis man måler 79 rundt ryggen.

Jeg er helt på linje med deg i dag ser jeg. Jeg syns det høres merkelig at man kan gå fra 85 til 75 uten at man selv har merket at den sitter altfor løst eller uten at fettet tyter ut.

Jeg har brukt 75 i alle år, nå kjenner jeg at det er for stort rundt og jeg klarer å måle at det er for stort, men det er pga vektnedgang, ikke noe annet.

Gammel 04-02-09, 11:14   #39
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg fikk hjelp til å finne riktig størrelse før jeg giftet meg, og det viste seg at det var den størrelsen jeg allerede brukte.

Jeg må nok få en ny vurdering når jeg er ferdig med amminga. 2 graviditeter setter spor.

Gammel 04-02-09, 11:26   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns det høres merkelig at man kan gå fra 85 til 75 uten at man selv har merket at den sitter altfor løst eller uten at fettet tyter ut.

Mange har kanskje ikke hatt BHen sittende stramt hele veien under puppene, men hatt en glipe mellom brystkassehuden/puppene foran. Fordi puppene har dyttet/løftet BHen bort, slik at kontakten blir borte. Ved å få en BH som ligger som støpt hele veien rundt torso, også under puppene, kan man godt gå ned både 5 og 10 cm rundt ryggen. Men da sier det seg selv at man må gå opp i cup-størrelse også, for å få plass til hele puppen i dem.

BHer skal jo alltid være helt stramme på ytterste hakket når man kjøper dem. Alltid. Fordi elastisiteten i gummi/lycra alltid tøyer seg litt når man har brukt BHen litt så er ekstrakrokene der for å kunne etterstramme BHen. Mange som har for store BHer bruker dem konsekvent på innerste hakket og så blir de slarkete ved bruk.

HM er dessuten som mange poengterer håpløst inkonsekvente i nummerering/størrelser. Det er helt bingo jo; ikke to modeller er like.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.