|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
| Se resultatene: TV-spill - ditt forhold? | |||
| Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. |
|
41 | 45,56% |
| En guttegreie. |
|
5 | 5,56% |
| En familieprioritering. |
|
16 | 17,78% |
| Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. |
|
15 | 16,67% |
| Ser på tv-spill som en leke. |
|
13 | 14,44% |
| Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
Jeg mente voldelige spill ja. Nå er jeg ikke særlig glad i andre spill heller, men jeg kan forstå at andre finner dem underholdende. De voldelige og amoralske for den saks skyld, skjønner jeg ikke at noen liker. Rett og slett.
Nå var ikke den til meg, men jeg svarer nå allikevel. Actionfilmer er så mangt, det kan være mye morsomt der, men filmer som Gudfaren er så kjedelige at jeg heller vil sortere underbuksene mine enn å se på. Sopranos kjenner jeg ikke.
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Grunnen til at noen liker dem er at er morsomme/underholdende, hvis de altså er godt laget. GTA er morsomt litt på samme måte som filmer (eller TV-serier, eller bøker) med voldelige eller amoralske eller på andre måter usympatiske personer kan være morsomme, og litt bare for spillbarheten/konkurranseaspektet - det er morsomt å overvinne utfordringer og å få til oppgaver.
|
|
|
#63 |
|
Introvert optimist
|
Det var rart at du skulle si det, for den ene gangen jeg spilte Risk konkluderte jeg med at det var et veldig realistisk spill, siden uansett hva som var konflikten så ble det krig i Midt-Østen av det.
|
|
|
#64 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#65 |
|
Peppy!
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHelt normalt. Sist redigert av Pepper Lemon : 06-01-09 kl 21:14. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns at å se på folk som spiller fotball er gørrkjedelig, såpass at jeg tidligere trodde at de som brukte tid på å se på fotballkamper kastet bort tiden sin. Det blir kanskje litt av det samme?
|
|
|
#67 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHar du spilt GTA, Nenne? Jeg tviler på at de fleste kritikerne faktisk vet hvordan det spillet er, de har bare lest om det på nettet. Det er utrolig morsomt, den sorte humoren er helt fantastisk og jeg ler så tårene renner til tider. Musikken er knall, stemmene er ofte fra kjente skuespillere (bla. hadde Samuel Jackson stemmen til Tenpenny i GTA San Andreas) og historielinjen er suveren. Volden kan være ekstrem, men det er helst fordi man SELV gjør den ekstrem ved å utnytte enhver mulighet til å drepe og forårsake voldelige episoder. Man trenger altså ikke det. Man kan fly, kjøre hundre forskjellige biler med fjørti forskjellige radiokanaler i bilene, man kan fly helikopter og kjøre båter, man kan klatre i fjellet og hoppe ned med fallskjerm eller hoppe ut av fly med fallskjermen, man kan levere pizza for å tjene penger, man kan kjøre ambulanse og brannbil mot penger osv.
|
|
|
#68 |
|
Introvert optimist
|
Nei, jeg spiller ikke i det hele tatt, med unntak av litt monster-buzz med ungene når de vil det. Det er i grunnen ellevilt nok for meg.
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillI rest my case.
|
|
|
#70 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg har ikke noe interesse for tv-spill, så her er det bare ungene som bruker det. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tøff
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer i gården spilles det definitivt
|
|
|
#72 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg har i dag mottatt og koblet til min splitter nye wii.
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillPS2 hadde vi lenge før vi fikk barn. Etter at vi fikk barn har det blitt lite spilling. Det hender at gubben har "spillekveld" med gutta hos en kompis, men det er max to ganger i året. Vi brukte penger på spill før vi fikk barn, nå kjøper vi bare spill som gutta har glede av og. Ikke det at vi spiller så veldig mye..... |
|
|
|
|
|
#74 |
|
trøtt
|
|
|
|
#75 |
|
...we have cookies
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer i huset har vi to psp'er, en PS2, en PS3 og hver vår stasjonære pluss et par bærbare pc'er. Og vi spiller, både voksne og yngre. Jeg har endelig begynt å lære meg å spille på PS3, psp'en min er ofte i spillebruk og når jeg har ork og tid så spiller jeg på pc. Så lenge det ikke går ut over andre ting, så er det helt greit. Jeg har en del kommentarer til min kjære ektefelle av og til når jeg synes han sitter vel mye foran dataen, og da prioriterer han litt annerledes. I to dager. Jaja - vi skal alle ha våre laster. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg sliter med å finne ett alternativ jeg... |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi har Wii som vi spiller masse på, gjerne hele familien sammen. Mario Kart er supermorsomt! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Enda en som trener
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg spilte en del pc spill tidligere, nå har jeg rett og slett ikke tid. Det bli litt Singstar av og til, det er det eneste. LøveMannen spiller litt diverse ps3 spill innimellom. Jeg ser selvsagt ikke noe galt i at voksne spiller tv-/dataspill. Skal man liksom slutte med det bare fordi man får barn? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Pulled back in
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi ser oss ikke råd til det nå nei. Spesielt ikke når antatt levetid til en konsoll er 5 år eller mindre.
|
|
|
|
#80 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill5 år?? Vår gamle xbox funker fremdeles like fint etter 6 år hvertfall, og den gamle Nintendo NES-boksen funker til og med også, den er vel rundt 15 år gammel.
|
![]() |
|
|