|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
| Se resultatene: TV-spill - ditt forhold? | |||
| Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. |
|
41 | 45,56% |
| En guttegreie. |
|
5 | 5,56% |
| En familieprioritering. |
|
16 | 17,78% |
| Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. |
|
15 | 16,67% |
| Ser på tv-spill som en leke. |
|
13 | 14,44% |
| Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
flisespikker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
Ikke så mye voldelig som amoralsk (og realistisk), vil jeg si. Mer som Sopranos, liksom.
"Sånne spill" som i "voldelige spill" eller "dataspill i det hele tatt"? Jeg synes ikke forholdet mellom "spill" og "spill med vold" er så annerledes enn forholdet mellom "film" og "film med vold", og jeg liker mange filmer (og spill) med vold i, hvis de ellers er bra. Men det er ikke noe for barn, det er det ikke.
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Ikke jeg heller. Hvordan er det mulig å finne slike spill underholdende?
|
|
|
|
#43 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg synes det er helt normalt at voksne spiller. Selv har jeg alltid likt å spille fra jeg var liten jente og samlet på Game and Watch og og har omtrent alltid hatt spillemaskiner siden. (Ikke da jeg studerte forresten) Er veldig selektiv på hvilken type spill jeg liker, og kan ikke fordra skytespill o.l. Men jeg har nesten ikke spilt siden jeg fikk barn. Da jeg var gravid med tvillingene spilte jeg litt PSP og DS for å få tiden til å gå når jeg lå hjemme sykemeldt på sofaen. Samboer spiller av og til litt FIFA eller Golf på PS når barna har lagt seg, men jeg har ikke rørt Playstation på 3 år nå. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillMannen spiller endel. Jeg har ikke interessen, bortsett fra da jeg ble hekta på HP-spill. Er redd jeg kan bli hekta på Kung Fu Panda spillet også hvis jeg begynner. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi eier ikke sånt i huset. Det eneste vi har av spill her er Christians Nintendo DS.
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillGlemte å si at jeg er en sucker for timemanagement-spill, og laster ned minst ett i uka |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSå lenge det ikke går på bekostning av tid sammen med barna er det helt greit for meg. Personlig er jeg lite opptatt av det, men nå ønsker vi oss egentlig en wii for å spille sammen med barna.
|
|
|
#48 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi hadde både playstation og xbox før Junior flyttet inn, og spilte en del før. Etter hvert ble det mindre og jeg brukte den tiden jeg før spilte på, på forum. Nå driver vi å introduserer spill for Junior og han syns det er kjempegøy, spesielt crash bandicoot.
|
|
|
#49 |
|
|
Crash, ja |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Øyboer
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi er datanerder begge to og har både dataspill, wii, ps2 og xbox. Vi kjøper ikke mange spillene men bruker wii endel. Vi ser og serier som vi laster ned. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer har vi de fleste spillkonsollene som finnes. PS1, PS2, PS3, Nintendo DS, Nintendo Wii, 1 pc hver. Ungene har egen pc. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
I farta!!
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillMe kjøpte vår første spillekonsoll (utenom ds tl ungane) no til jul, familiegave, Nintendo Wii. Den blir brukt av heile familien. Kjempemorro.
|
|
|
#53 |
|
villende
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg syns ikke det er noe verre at voksne prioriterer dataspill enn at de f.eks. sitter på nettet, leser en bok eller har fokus på noe annet enn barnet. Jeg spiller ikke lenger dataspill, det var noe jeg gjorde mye som tenåring og i første halvdel av 20-årene. Men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å spille en del med Snupp, dersom han har interesse av å bli spilt med. Han fikk V-smile til jul og jeg har spilt litt sammen med ham, når han har bedt om det. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Prematurmamma
|
Vi har to-tre Crash-spill på ps3en, og eldste elsker dem. I barnehagen har hun stolt proklamert at hun er kjæreste med en rev.
|
|
|
|
#55 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg savner alternativet, vi har ikke spillkonsoller. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillCrash Bandicoot!
|
|
|
#57 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg tror nok det er helt vanlig, men kjenner ingen voksne som har data- og TV-spill som en fritidsinteresse.
|
|
|
#58 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg krysset av for at det er en leke, men jeg syns det kan være en leke for hele familien.
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er like voldelig som du vil ha det til. Man trenger ikke å slå ned eller drepe et eneste menneske om man ikke vil (selv om man selvsagt da ikke kommer gjennom historien slik den skal være). Jeg liker sånne spill på lik linje med action,- og skrekkfilmer bla.
Går ut fra at du ikke liker actionfilmer heller? Og i hvertfall ikke filmer som Gudfaren eller serier som Sopranos? Eller er det bare fordi det er et SPILL du ikke skjønner hvorfor noen liker det? Hva er forskjellen? At man selv står for noe av handlingen?
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 06-01-09 kl 20:34. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSpiller ingenting, men hverken jeg eller min mann har interessen for det. |
|
|
|
![]() |
|
|