Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Kan du utdype det? Blir litt nysgjerrig. En lege arbeider ut i fra en metode som tilsier at h*n ikke er synsk. Altså må h*n kartlegge symtomer, henvise til røntgen/MR++, henvise til spesialister osv. Man senser seg ikke fram til en kreftkul, man ser den på et bilde, eller finner den fysisk. Dersom en lege samvittighetsfullt friskmelder en person etter å ha gjort h*n bør, og h*n tar feil - så er det selvsagt trist og dumt. Men etisk sett tenker jeg at det er holdbart. En healer som friskmelder en syk person har etter min mening ikke anledning til å kartlegge på samme måte. H*n kan kanskje bruke healerevnene sine til å føle seg sikker på at kreftkulen er borte (og kanskje er den det), men etter min mening vil det nærmest være et overgrep å formidle denne beskjeden til pasient uten å samtidig ha fysiske funn å støtte seg til. Som for eksempel et røntgenbilde.
Jeg tenkter ut i fra meg selv.
Altså, om jeg hadde blitt friskmeldt av en healer, ville jeg ha tatt det med en klype salt tror jeg. Nettopp fordi han er en healer, som ikke har noe fysisk å støtte seg til. Mens jeg ville følt det som et større overtramp om en lege, som har masse av fysiske funn å støtte seg til, hadde friskmeldt meg, og tatt feil.