|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Snåsamannen
Men kan dette noensinne bevises? Jeg tviler på at de som ikke VIL bli overbevist, noensinne bilr det.
|
|
|
#122 |
|
Pauset
|
Her viser du din uvitenhet og dine fordommer. Når man snakker om å være åpen så er det snakk om å åpne for det en healer kan gjøre for deg. Man trenger ikke å tro på det, men man må legge skepsisen litt på si og tenke at kanskje kan det være noe i dette. Først når jeg gjorde det, og det tok tid, så hjalp healingen meg. Etter det har det skjedd mye rart. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Pauset
|
Man skal ikke latterliggjøre andres opplevelse av noe, like lite som å latterliggjøre de som ikke tror. Men jeg skjønner at når man har fått opplevelser som har hjulpet en så skulle en gjerne fått andre til å skjønne at det er ting vi ikke kan forklare, men som har hjulpet en. Det er en god tanke, men dersom mottageren ikke er klar så er det bortkastet. Det blir som å få en person til å bli kristen når den overhodet ikke tror på noe som helst og ikke har noen interesse for det. Det må finnes en indre motivasjon et sted før man kan nå fram. Den fikk jeg da jeg lå med dødsangst. Først da var jeg klar for å prøve noe alternativt. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre.
|
|
|
#125 |
|
ræv med ører
Sv: SnåsamannenBare det å lese at healere kun kan heale de som tror på dem understreker alle mine fordommer.
|
|
|
#126 |
|
Pauset
|
De må IKKE tro på dem, men de må være åpne for dem.... (klarer ikke helt å forklare dette...). Jeg har vært en stor skeptiker selv, men i en pressa situasjon tok jeg i mot hjelp. Healeren prøvde virkelig å hjelpe meg, men nådde ikke inn. Etterhvert ba hun meg om å være litt åpen for det hun drev med. Jeg skjønte ikke hva hun egentlig tenkte på, men tenkte at ok jeg skal tenke positivt om det hun gjør... Det hjalp. Da løsnet det. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
ræv med ører
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde fått til det. Til tross for at jeg nok burde prøvd litt healing, man har jo ikke noe å tape akkurat.
|
|
|
#129 |
|
Pauset
|
I en situasjon der man ligger med en voldsom dødsangst så er man definitivt åpen for det meste bare man får hjelp. Som du sier: Man har ikke noe å tape på å prøve. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Snåsamannen
Torsk sa egentlig alt.
|
|
|
#131 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Snåsamannen
Så du hva jeg skrev?
|
|
|
#132 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SnåsamannenEn filosof hadde i dag et innlegg i Dagbladet som i grunnen opppsummerer akkurat det jeg har tenkt om denne saken (i alle fall etter å ha lest denne tråden.)
|
|
|
|
#133 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Snåsamannen
Da er vi bare uenige da.
|
|
|
#134 |
|
Pauset
|
Veldig godt sagt av deg Hattifnatten. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Enig. Man må ikke glemme å vise sunn skepsis. Jeg er generelt åpen, for siden å gjøre meg opp en mening. Har ennå ikke blitt fristet til å dra på Alternativmessa.
|
|
|
|
#138 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Dere latterliggjør kanskje ikke de ikke-troende, men det oppleves absolutt ikke som om dere skjønner at vi har et like reflektert og bevisst syn på dette som det dere har. Det blir som religionsviteren Eliades grunnholdning: alle er religiøse, de som mener noe annet har bare ikke skjønt det enda. Jeg synes absolutt ikke det er en åpen og respektfull håndtering av de med annen overbevisning enn seg selv. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
#140 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenDere kan godt få latterliggjøre meg hvis dere vil. :uvitende og fordomsfull:
|