Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler du e.l. på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Handler du o.l. på julaften?
Ja, det er en dag som alle andre 12 8,39%
Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier 95 66,43%
Nei, fordi jeg alltid er ferdig med alt før 18 12,59%
Nei, fordi jeg syns ikke noe om å gjøre sånt på julaften 17 11,89%
Ja, jeg er tross alt mann 1 0,70%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 23:31   #61
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler du e.l. på julaften?

Det hender ja, men bare noen småting som er glemt.

Jeg husker fra min lange karriere som kassadame at lillejulaften var desidert den værste dagen i året man kunne jobbe i butikk.
Folk gikk nesten bananas mellom butikkhyllene.
Så klok av skade unngår jeg denne dagen i butikken.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:52   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne ikke falle meg inn å handle på julaften, ikke lille julaften heller for den saks skyld.
Jula for meg setter virkelig igang kvelden før lille julaften. Da er alt vi trenger i hus og jeg beveger meg ikke utenfor døra annet enn for å ake, lage en snømann eller annet gøy.
Julaften tilbringer jeg første del av i sofaen, med tegnefilmer, dyne, godteri og helst en unge under hver arm.
Her feires julaften fra syv om morgenen, kan ikke fly og shoppe da.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:03   #63
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:14   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Det kunne ikke falle meg inn å handle på julaften, ikke lille julaften heller for den saks skyld.
Jula for meg setter virkelig igang kvelden før lille julaften. Da er alt vi trenger i hus og jeg beveger meg ikke utenfor døra annet enn for å ake, lage en snømann eller annet gøy.
Julaften tilbringer jeg første del av i sofaen, med tegnefilmer, dyne, godteri og helst en unge under hver arm.
Her feires julaften fra syv om morgenen, kan ikke fly og shoppe da.

Samme her, ang. julaften. Mannen får ta seg av handling om noe må kjøpes inn i siste liten, jeg og barna skal bare kose oss (han sover lenge den dagen uansett, jeg MÅ stå opp tidlig for å få med meg mest mulig av julen). Men i år MÅ vi handle på lille julaften siden lønna ikke kommer inn før da.

Gammel 18-12-08, 11:17   #65
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å unngå det.

Jeg liker å være hjemme, ta det rolig, se på tv, spise god frokost først, så julegrøt til lunsj. Ha det hyggelig sammen med ungene - kjenne på forventningene sammen med dem.

Pleier som regel å få unna handelen før det, selv om jeg er en kløpper i å få ting på plass i siste liten.

Gammel 18-12-08, 11:41   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nope. Jeg har nå holdt på med Den Store Handlelisten som iverksettes lille julaften eller antagelig 22. i halvannen uke. Når den er komplett og utført så er det jul og det er ikke behov for å kjøpe mer.

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 12:29   #67
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror handlet aviser på ordre fra oss.

Gammel 26-12-08, 15:47   #68
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I år handlet jeg faktisk hele julehandelen på julaften morgen. Dro rett på Rema etter nattevakt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 15:51   #69
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg prøver å unngå det. Samme som at jeg heller ikke handler sent på lørdager, eller hvis det er søndagsåpent. Eller på bensinstasjober. Jeg vill ikke være med på å bidra til et døgnsåpent samfunn.
Men 1. juledag måtte vi svelge kameler og dra å kjøre svindyre bleier på bensinstasjon, fordi vi glemt det før jul.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 15:52   #70
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg handler gjerne den 24. desember, ser ikke noe galt i det. Det har hendt at det har blitt handlet inn presanger denne dagen også.

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 16:14   #71
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brød, fersk fløtepudding og aviser.

Gammel 26-12-08, 18:11   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år kom vi stadig på noen småting vi hadde glemt på kvelden lillejulaften. Butikkene var fremdeles åpne, men vi fant ut at det kunne vente til dagen etter. I tillegg skulle vi ha et kjøpebrød, så da drøyde vi så lenge som mulig.

Men jeg orker ikke å dra til byen den dagen. Det er nok annet å gjøre når man steller istand til jul hjemme.

Gammel 26-12-08, 18:19   #73
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ja det gjør jeg.
For meg som har jobbet så mange år så er det ikke riktig jul før kl 17, men prøver o å være hjemme om jeg ikke jobber.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 18:25   #74
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Er ikke noe alternativ for meg å krysse av. Det er ikke en dag som alle andre, men det er ikke en helligdag.

I år handlet jeg vel med meg en avis og noe småtterier når jeg kjørte mellom kirkegårdene på morgenen tror jeg, mannen var ute og kjøpte noe om jeg husker rett.

Jeg hadde nok ikke vurdert frisørtime.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 18:57   #75
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er omtrent den eneste dagen i desember mannen har hatt fri de siste årene, så vi har handlet siste rest av julegaver da.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:01   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det minste synd på mennesker som må jobbe i butikk eller på frisørsalong julaften på dagen (eller kvelden). De får da betalt.

Vi handler for øvrig bare det vi måtte ha glemt dagene i forveien.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:28   #77
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi handler som regel mat noen dager før jul. Dersom vi nødhandler skjer det som regel på lille juleaften. Jeg hadde nok reist innom butikken dersom jeg manglet noe viktig på juleaften, men prøver virkelig å unngå det. Mest for egen del siden jeg vil være hjemme å kose meg på juleaften.

Har selv jobbet i butikk på juleaften, og har samme erfaring som ming.
Lille juleaften derimot ...

Gammel 26-12-08, 19:31   #78
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi handlet dagen før dagen, men ikke noe på den store dagen i år.

Gammel 26-12-08, 20:19   #79
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Først skulle jeg skrive nei, men så kom jeg på at jeg var ute å trillet en tur med lillebror på julaften og var innom en butikk å kjøpte kålrot og iskaffe. Så ja da handler jeg jo, iallefall litt. For meg blir det som en halv arbeidsdag iom at jobben min har oppe fram til 12 (men jeg var heldig som slapp å jobbe da, men neste år kan det være min tur til å måtte jobbe). Mannen og storesøster var en liten tur i byen for å korte ned på ventetiden, mannen hadde da vært å kjøpt dressjakke som gikk til dressbuksen han kjøpte for noen uker siden.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:30   #80
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber på senter, første året jeg har jobbet der på julaften (men jeg har hatt andre jobber hvor jeg har jobbet julaften tidligere).

Og jeg må si jeg er overrasket over hvor utrolig mye folk det var på senteret julaften.
Mest trist var det å se stressede foreldre med en sutrete unge i hver arm... 'Vi må ha et par ting til før vi kan dra hjem.'

Folk får handle hvor og når de vil for min del, men jeg syns synd på barna.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.