|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Handler du o.l. på julaften? | |||
Ja, det er en dag som alle andre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 8,39% |
Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier |
95 | 66,43% |
Nei, fordi jeg alltid er ferdig med alt før |
18 | 12,59% |
Nei, fordi jeg syns ikke noe om å gjøre sånt på julaften |
17 | 11,89% |
Ja, jeg er tross alt mann |
1 | 0,70% |
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Det hender ja, men bare noen småting som er glemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Det kunne ikke falle meg inn å handle på julaften, ikke lille julaften heller for den saks skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?
Samme her, ang. julaften. Mannen får ta seg av handling om noe må kjøpes inn i siste liten, jeg og barna skal bare kose oss (han sover lenge den dagen uansett, jeg MÅ stå opp tidlig for å få med meg mest mulig av julen). Men i år MÅ vi handle på lille julaften siden lønna ikke kommer inn før da.
![]() |
#65 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg prøver å unngå det.
![]() |
#66 |
Passiv
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Nope. Jeg har nå holdt på med Den Store Handlelisten som iverksettes lille julaften eller antagelig 22. i halvannen uke. Når den er komplett og utført så er det jul og det er ikke behov for å kjøpe mer. |
![]() |
![]() |
#67 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Storebror handlet aviser på ordre fra oss.
![]() |
![]() |
#68 |
Ferdig!
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?I år handlet jeg faktisk hele julehandelen på julaften morgen. Dro rett på Rema etter nattevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg prøver å unngå det. Samme som at jeg heller ikke handler sent på lørdager, eller hvis det er søndagsåpent. Eller på bensinstasjober. Jeg vill ikke være med på å bidra til et døgnsåpent samfunn.
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg handler gjerne den 24. desember, ser ikke noe galt i det. Det har hendt at det har blitt handlet inn presanger denne dagen også. |
![]() |
![]() |
#71 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Brød, fersk fløtepudding og aviser.
![]() |
#72 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?I år kom vi stadig på noen småting vi hadde glemt på kvelden lillejulaften. Butikkene var fremdeles åpne, men vi fant ut at det kunne vente til dagen etter. I tillegg skulle vi ha et kjøpebrød, så da drøyde vi så lenge som mulig.
![]() |
![]() |
#74 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Er ikke noe alternativ for meg å krysse av. Det er ikke en dag som alle andre, men det er ikke en helligdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Ja, det er omtrent den eneste dagen i desember mannen har hatt fri de siste årene, så vi har handlet siste rest av julegaver da.
![]() |
![]() |
#76 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg synes ikke det minste synd på mennesker som må jobbe i butikk eller på frisørsalong julaften på dagen (eller kvelden). De får da betalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Tankefull
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Vi handler som regel mat noen dager før jul. Dersom vi nødhandler skjer det som regel på lille juleaften. Jeg hadde nok reist innom butikken dersom jeg manglet noe viktig på juleaften, men prøver virkelig å unngå det. Mest for egen del siden jeg vil være hjemme å kose meg på juleaften.
![]() |
#78 |
strikker
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Vi handlet dagen før dagen, men ikke noe på den store dagen i år.
![]() |
#79 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Først skulle jeg skrive nei, men så kom jeg på at jeg var ute å trillet en tur med lillebror på julaften og var innom en butikk å kjøpte kålrot og iskaffe. Så ja da handler jeg jo, iallefall litt. For meg blir det som en halv arbeidsdag iom at jobben min har oppe fram til 12 (men jeg var heldig som slapp å jobbe da, men neste år kan det være min tur til å måtte jobbe). Mannen og storesøster var en liten tur i byen for å korte ned på ventetiden, mannen hadde da vært å kjøpt dressjakke som gikk til dressbuksen han kjøpte for noen uker siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg jobber på senter, første året jeg har jobbet der på julaften (men jeg har hatt andre jobber hvor jeg har jobbet julaften tidligere).
![]() |
|
|