|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Handler du o.l. på julaften? | |||
Ja, det er en dag som alle andre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 8,39% |
Ja, men kun i nødstilfeller, type glemt å kjøpe bleier |
95 | 66,43% |
Nei, fordi jeg alltid er ferdig med alt før |
18 | 12,59% |
Nei, fordi jeg syns ikke noe om å gjøre sånt på julaften |
17 | 11,89% |
Ja, jeg er tross alt mann |
1 | 0,70% |
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Handler du e.l. på julaften?Jeg var hos frisøren i dag og snakket som vanlig om vær og vind. Hun sa at hun gruet seg til å jobbe på julaften og selv om jeg jo egentlig vet at butikker og sånt er åpne, så ble jeg litt paff. Jobbe, når man har et yrke der andre mennesker ikke akkurat dauer om du ikke er på jobb, fremstår for meg som rett og slett unødvendig.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg er vokst opp med at minst én av foreldrene mine jobbet halv dag på julaften og handlet på vei hjem. Det er helt "normalt" slik jeg ser det - den første halvdelen av julaften er en alminnelig arbeidsdag. Vi er ikke hjemme hos oss selv i julen, men hadde vi vært det, hadde vi sikkert handlet ett eller annet på julaften.
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Om jeg mangler noe og butikkene er åpne så ser jeg ingenting galt i å handle da. I fjor skulle forøvrig faren min kjøpe en avis, og da havnet vi i en bilkø lang som bare det, skikkelig kaos, og det overrasket meg litt at det var sånn kø på julaften.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?I fjor hadde de klippet 18 menn på julaften. Altså mellom 10 og 13. Kun menn.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Vi handler ikke mye på julaften, men det kan jo hende at vi har glemt en ting eller trenger ferskt brød eller at noen stikker ut og kjøper en avis. Har ikke noen motforestillinger mot det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Julaften er ikke helligdag, så mye kan jo skje da. Vi handler dog kun om vi mangler noe da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg pleier stort sett ikke å handle på julaften. Har jobba en god del julaftener, før jeg fikk familie. Det var egentlig veldig hyggelig, folk er blide og lite stressa da, synes jeg.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg handler ikke på julaften, hvis jeg ikke har glemt noe veldig viktig. Viktige ting i denne sammenheng kan f.eks være viktig ingrediens til maten, lyspære til juletrebelysningen (fordi en pære plutselig sluttet å lyse), mat til hunden eller livsviktig medisin. Prøver å huske på å få alle sånne ting i hus før julaften. På den dagen vil jeg slappe av og kose meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?
Signerer denne, så jeg føler jeg datt litt mellom alt 1 og 2
![]() |
#12 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Av erfaring fra kassa på Rema i studietiden, handler folk sjelden mye på julaften. Det gikk i en boks fløte/en pakke bleier/avisa/ferskt brød/en vaniljestang/en pose kaffe og denslags. Fulle handlevogner hørte til sjeldenhetene på en sånn dag. Blide kunder, få kunder og rolig tempo gjorde det til en helt ok dag å jobbe på - vel og merke før jeg fikk unger selv. Jeg husker jeg syntes det var veldig greit å korte ned dagen litt, så slapp jeg å vente så veldig på middag og pakker, men likevel rakk jeg hjem til Tre nøtter til Askepott. Litt barnslig når det kommer til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Det blir som regel en snartur på nærbutikken på julaften, for det er som regel noen småting vi har glemt (men det ikke er krise om vi ikke får tak i) Absolutt nødvendige ting pleier vi ikke å glemme.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Julen begynner ikke før kl. 17 på julaften, Sitron. Og da er butikkene stengt.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Pfft, stemningen begynner lenge før. Allerede til frokost, med tegnefilmer og det hele. Den med snømannen, snekker Andersen, alle Disney'ene m.m.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Handler du e.l. på julaften?Jeg svarte "Ja, det er en dag som alle andre", men det er ikke helt sant altså. Jeg jobber halve dagen og handler med meg greier etterpå.
![]() |
|
|