Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du ved henting og levering?
Jeg låser bilen og tar med meg alt av verdisaker inn. 15 9,15%
Jeg låser bilen, men lar veske og annet ligge i bilen. 105 64,02%
Jeg låser ikke bilen, og tar kun med barn og dets ting, mine blir liggende. 32 19,51%
Jeg lar bilen stå med nøkkel og motor i gang, så bilen er varm til videre kjøring. 1 0,61%
Jeg har ikke bil. 7 4,27%
Dustepoll 4 2,44%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 23:19   #61
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Bor sånn halveis på landet, og kjenner de aller fleste i barnehagen. Så her låser jeg om jeg legger veska igjen i bilen. Har jeg ikke veska med står bilen ulåst. Men jeg tar alltid med meg nøklene.

Gammel 22-12-08, 07:48   #62
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før låste jeg og lot veska ligge igjen i bilen. Helt til jeg opplevde å finne bilen med knust rute og veska borte, var inne i barnehagen mellom 5 og 10 min. Parkeringsplassen er ikke spesielt skjermet, man må regne med å bli sett der. Den ligger også i et boligfelt, ikke noe sted folk tilfeldigvis reker forbi. Likevel holdt de den nok under oppsikt, og slo til idet jeg gikk inn døra. Kommer ikke til å forlate noe av verdi i bilen igjen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:04   #63
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vanskelig å svare på siden jeg stort sett aldri har med annet enn førerkort og mobil når jeg henter med bil. Det tar jeg med inn siden jeg har det i en lomme. Har jeg en sjelden gang med veske blir den liggende, men daå en slik måte at den ikke er synlig utenfra. Jeg låser alltid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:42   #64
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Barnehagen til minsten er virkelig på landet, men jeg låser bilen når jeg er inne og leverer ja.
Vesken ligger igjen i bilen, men ikke mobilen. (sammenheng med at jeg er alltid for sent ute til jobb, og jobben har egentlig begynt når jeg leverer i barnehagen).

Gammel 22-12-08, 08:50   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare si lykke til til de som prøver seg å forsere det berget av ikea-bag, diger dameveske, løse poser og hva-har-du som man må komme eg gjennom for å finne mine verdisaker.

Gammel 22-12-08, 08:59   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser, men lar veska ligge igjen.

Det siste jeg ville gjort var å la bilen stå på tomgang utenfor barnehage/skole. Det forekommer meg som ganske hensynsløst både med tanke på eksosstank og bråk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:05   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Fordi det er kaldt vel.

Kaldt du.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:13   #68
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har forresten webasto i bilen, som går på timer, så bilen er varm selv om tenningen er av.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:17   #69
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere så pleide jeg bare å låse bilen og la veska ligge, men etter at de ansatte i barnehagen advarte og sa at det hadde vært tyverier på parkeringsplassen, har jeg begynt å ta med meg veska.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:11   #70
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg låser ikke bilen, og tar kun med barn og dets ting, mine blir liggende.

Tar med meg bilnøkklene også da.

Gammel 23-12-08, 07:42   #71
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ut nøkkelen. Låser hvis jeg lar lommeboka ligge igjen i bilen, ellers lar jeg den stå åpen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 07:57   #72
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg låser ikke bilen, og tar kun med barn og dets ting, mine blir liggende

Gammel 25-12-08, 01:53   #73
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg lar bilen stå igjen hjemme. (Bor nærme både barnehage og jobb.)

Ellers lar jeg aldri bilen stå på tomgang pga forurensning, jeg låser ikke bilen, men tar med meg nøkkelen.

Gammel 25-12-08, 01:56   #74
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

For å si det enkelt: Selv hjemme i egen gårdsplass så låses bilen alltid, og vi går ikke fra verdisaker i den, ei heller ting som noen kan tro inneholder noe av verdi.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 02:03   #75
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Låser så og si aldri bilen..men tar alltid ut nøkkelen. Verdisaker må gjerne ligge igjen..

Gammel 25-12-08, 02:48   #76
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Stopper bilen, en selvfølge for meg. Å "nøkkelen" ligger alltid i lommen på jakken så bilen låser seg selv.
Mobil og lommebok har jeg som regel og puttet i lommene, hva er veske?

Men når jeg har vært på nattevakter går jeg alltid i fra pcen i bilen, å den er pokker meg mye mer verdi- og betydningsfull en lommeboka. Men gidder ikke akkuratt drasse den med inn.

Gammel 25-12-08, 14:02   #77
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sykler. Sykkelen står ulåst utenfor barnehagen, men jeg skrur av lysene.

Når jeg en sjelden gang har bil hender det ganske ofte at jeg ikke låser... Men stopper alltid motoren og tar med nøklen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 18:36   #78
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Låser bilen som regel, verdisaker ligger igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:08   #79
Solblomst
Passiv

Standard

Lar bilen stå ulåst, og alle verdigjenstander blir liggende. Stanser alltid bilen, men en kort periode lot jeg den stå på tomgang fordi jeg hadde problemer med å få den igang igjen.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.