Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du ved henting og levering?
Jeg låser bilen og tar med meg alt av verdisaker inn. 15 9,15%
Jeg låser bilen, men lar veske og annet ligge i bilen. 105 64,02%
Jeg låser ikke bilen, og tar kun med barn og dets ting, mine blir liggende. 32 19,51%
Jeg lar bilen stå med nøkkel og motor i gang, så bilen er varm til videre kjøring. 1 0,61%
Jeg har ikke bil. 7 4,27%
Dustepoll 4 2,44%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 12:42   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Etter mange år i Oslo har jeg flyttet hjem til min barndomsby, og jeg er lettere sjokkert over hvor naive folk er når de setter fra seg bilen ved henting og levering i barnehage. Da jeg bodde i Oslo var det stadig fokus på at tyver var ramme til å stjele fra biler fra barnehagenes parkeringsplasser.

Men her jeg bor, så er folk langt mer uforsiktig enn at de legger igjen vesker og mobiltelefoner i låste biler. Her lar de gjerne bilen stå på med tenningen på, og nøkkelen i mens de er inne og leverer/henter ungene. Ikke bare utsetter de seg for tyveri av både inventar og bil, men forurenser gjør de også!

Hvor flink er du til å passe på sakene din ved henting og levering?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:45   #2
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Bilen står aldri i gang mens jeg er inne i barnehagen. Det er nok ikke bestnadig jeg låser, selv om jeg ikke føler meg veldig naiv av den grunn. Tror nok Oslo er litt foran mange av de andre byene når det kommer til tyveri og slikt.

Sist redigert av Fargo : 21-12-08 kl 12:50.
Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:48   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid bilen. Det hender jeg lar veska ligge igjen, men ikke i setet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:49   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor 3 mil utenfor Oslo og har en matbutikk rett ved siden av barnehagen. Jeg låser alltid bilen, men lar alltid veska ligge igjen. Bilen står som regel ikke på tomgang, det tar altfor lang tid med levering. Men med eldstemann som går på skolen går levering veldig kjapt, og i kaldt vær vil ofte lillesøster sitte igjen i bilen med varmen på. Da lar jeg bilen stå ulåst. Men det er kjente foreldre rundt bilene hele tiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:49   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser bilen og lar veska ligge igjen. To barn og to sekker er nok å bære på inn dit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:49   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg slår av motoren og tar ut nøkkelen, men jeg låser ikke dørene.
Vi har sentrallås som opereres fra førerdøren, og jeg gidder rett og slett ikke gå rundt bilen og låse etter at jeg har tatt ut snuppa.
Barnehagen ligger sammen med et annet hus i enden av en bratt bakke, så jeg er ikke særlig redd for at noen skal gå forbi og naske med seg innholdet i bilen.
Selvsagt jæ.... surt hvis det en gang skulle skje. Da ville jeg nok ha forbannet meg selv grundig. Men vissheten om dette er ikke nok til å endre mønsteret, enn så lenge.

Gammel 21-12-08, 12:50   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Låser aldri, alt ligger igjen i bilen. Er det 20 kuldegrader, kan det hende jeg lar den stå å gå hvis den ikke har blitt varm enda.

Bor i ei lita grend, skikkelig på landet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 12:54   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar med meg bilnøklene og pengeboka ut - ellers ligger veska i bilen - og den er stort sett ulåst. Jeg bor i Trondheim.

Gammel 21-12-08, 13:07   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar sekken min ligge i bilen, men den ligger ofte i bagasjerommet. Ellers har vi generelt av prinsipp aldri noe av verdi synlig. Jeg slår selvsagt av motoren og låser bilen.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:16   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bor på landet. Låser alltid bilen. Vesken kan ligge igjen, men ikke for synelig. Blir også sjokkert over folk som tørr å la bilen stå med nøkkel i.

Gammel 21-12-08, 13:22   #11
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sjelden jeg låser bilen, verdisaker ligger ikke i setet.
Tar somregel veska med meg inn da matpakkene til ungene ligger oppi.

Gammel 21-12-08, 13:24   #12
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg slurver med veske, mobil og lommebok... . Men jeg lar aldri bilen gå på tomgang, og nøkkelen tar jeg alltid med meg, og jeg låser. Bor nær en (i norsk sammenheng) relativt stor by.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:43   #13
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg låser ikke bilen, men den skrur så klart av tenningen. Jeg tar ikke med meg mine ting inn, har da nok å bære på med 2 unger og tilhørende stæsj.

Skal sies at jeg nå bor på bygda, og barnehagen ligger helt for seg selv. Hadde vi fremdeles bodd i Oslo, så hadde nok svaret mitt blitt et annet.

Gammel 21-12-08, 13:43   #14
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg låser bilen, men lar verdisaker ligge igjen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:44   #15
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er å la eiendelene sine ligge igjen i åpen bil. Eller bare la bilen stå åpen uten verdisaker. Noe annet er å la bilen stå på tomgang og/eller nøklene være igjen slik at hvilensomhelst barn eller ungdom som går forbi kan sette seg inn og kjøre avgårde. Tanken på å være ansvarlig for det som kan bli følgende av den handlingen får meg til å bli virkelig redd.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:49   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg låser bilen og lar veska ligge igjen. To barn og to sekker er nok å bære på inn dit.

Japp.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:55   #17
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg slår av motoren og låser bilen - med veska inni. Og jeg bor i utkanten av Oslo. Mulig naivt, men det har da gått bra så langt

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:14   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår av motoren og låser bilen. Sekk/veske o.l. ligger igjen i bilen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:30   #19
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lar veska ligge i passasjersetet, og låser stort sett bilen. Jeg lar ikke nøkkelen stå igjen i tenninga dersom jeg lar bilen stå ulåst.

Gammel 21-12-08, 14:53   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar ting ligge igjen i bilen og låser den. Selvsagt.
Hva slags naut er det som lar bilen gå på tomgang i 2008?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.