Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 11:27   #121
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Min far som egentlig er en rocker innerst inne ble ganske øm i blikket da hans barnebarn på nesten tre løp rundt i stua mens han sang "Splitter Pine".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:29   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Min far som egentlig er en rocker innerst inne ble ganske øm i blikket da hans barnebarn på nesten tre løp rundt i stua mens han sang "Splitter Pine".

Da skulle du sett øynene på drømmeprinsen da ungene smalt i gang Iron man hjemme - han er jo gammal metall-mann. Ungene ble erklært kule på flekken. Det ble enda bedre da han fikk prøve trampolina deres.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:39   #123
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da skulle du sett øynene på drømmeprinsen da ungene smalt i gang Iron man hjemme - han er jo gammal metall-mann. Ungene ble erklært kule på flekken. Det ble enda bedre da han fikk prøve trampolina deres.

:noterer meg for fremtidig sjekketriks:

Jeg har selvfølgelig allerede frontet at gutta får lappet bukseknærne med bandlapper. Det varmer et roadie-hjerte.

Øh. Var dette en avsporing, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:49   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:noterer meg for fremtidig sjekketriks:

Jeg har selvfølgelig allerede frontet at gutta får lappet bukseknærne med bandlapper. Det varmer et roadie-hjerte.

Øh. Var dette en avsporing, kanskje?

Min ene har Datrh Vader lapp. Han andre insisterer på å gå med fillete bukseknær.

Men de har rom dekorert med drager og djevler i rik stil så det står ikke på oppbyggingen av image her.(Mulig andre vil kalle det fabeldyr og sånn, men det passet så brainn med djevler akkurat nå)

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:55   #125
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes dere er rare. Eller, altså, jeg skjønner ikke hvorfor kvalitet på musikk er mindre viktig enn kvalitet på TV, filmer og bøker.

Jeg hører stundom på min musikk når ungene er tilstede. I bilen hører vi utelukkende på min musikk. Storesøster liker både Johnny Cash og Roy Orbison, men hun foretrekker sin egen musikk. Altså barnesanger.

Jeg synes mye av det mannen hører på er megadårlig, men er det riktig å kalle det dårlig kvalitet av den grunn? Fordi den ikke matcher min smak? Jeg har en onkel som glemmer alle sorger (og han har maaaaange) når han hører på dansebandmusikk, og selv om det er det aller verste jeg vet, er det det aller beste han vet og kvalitetsmusikk for han.

Jeg gjør med musikk som med alt annet - jeg siler det jeg tror er skadelig og unødvendig mtp alder. At musikken fenger meg ikke gjør den ikke til søppel av den grunn. Sånn tenker jaffal jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:58   #126
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg er oppriktig overrasket over at det er musikken som er hovedinnvendingen mot dette kommerse, bråkete, voldsforherligende og pirat-dyrkende mølet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:05   #127
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes mye av det mannen hører på er megadårlig, men er det riktig å kalle det dårlig kvalitet av den grunn? Fordi den ikke matcher min smak? Jeg har en onkel som glemmer alle sorger (og han har maaaaange) når han hører på dansebandmusikk, og selv om det er det aller verste jeg vet, er det det aller beste han vet og kvalitetsmusikk for han.

Dette er Scarletts kjepphest, men jeg er helt enig med henne. Man hører forskjell på kvalitet selv om man ikke liker genren.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er oppriktig overrasket over at det er musikken som er hovedinnvendingen mot dette kommerse, bråkete, voldsforherligende og pirat-dyrkende mølet.

Njah, det er hele pakka. Jeg hadde mye mulig vært mildere innstilt om det ikke hadde fulgt med en overkommersialisert merchandise-pakke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:32   #128
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er Scarletts kjepphest, men jeg er helt enig med henne. Man hører forskjell på kvalitet selv om man ikke liker genren.

Hva mener du? Så lenge musikken fenger blir det vel kvalitet for den personen?


Sist redigert av Skremmern : 22-12-08 kl 13:39.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:46   #129
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg heiser Nordstoge flagget mitt igjen jeg nå.

Jeg vet at Thåstrøm gråter hjertet sitt ut i musikken sin i en kvalitet som er rimelig udiskutabel. Man kan like musikken eller ikke - men det er ekte saker.

Men Nordstoga har kvaliteter han også i en og annen låt. Han får meg til å le iblant. Og til å lure på om jeg noen gang klarer å etterligne den dialekten.

Hanna Montana har også en kvalitet for de småjentene som danser og synger til låtene hennes. Og det er hevet over enhver tvil at Sabeltann har hatt kvalitetsmusikk for ungene mine da de var i den alderen.

etterhvert som vi utvikler oss forandrer smaken seg, og utvikles med oss. Det er jo ikke så mange trettiåringer som hører på Sabeltann eller frøken Montana. Det henger riktignok igjen noen på danseband, men jeg skal være villig til å si at det er en utvikling det og. :storsinnet:

Jeg tror ikke det er nødvendig å pushe ungene på det vi mener er god kvalitet av musikk. De er små svamper - de suger til seg informasjon og inntrykk hele tiden. Og etterhvert får de oversikt og lærer hva de fremdeles liker og hvilke konsepter som er oppbrukt.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:47   #130
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva mener du? Så lenge musikken fenger blir det vel kvalitet for den personen?

Nei, det gjør vel ikke det? Innenfor musikkgenrer jeg både liker og ikke liker, så er det musikk jeg ikke opplever som kvalitetsmusikk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:53   #131
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Selvsagt er det kvalitetsforskjeller innenfor musikk som det er innenfor all kultur. Det må dog ikke forveksles med personlig smak. Jeg, for eksempel, elsker romantiske komedier selv om jeg vet at de fleste av dem er totalt fri for den graden av kunstutøvelse de måtte hatt om de skulle hatt snev av kvalitet. Det gjelder for musikk også. Selv om Britney Spears selger masse, masse plater, så er jo selve det musikalske av svært lav kvalitet. At et menneske er i stand til å synge eller spille gitar eller fløyte eller whatever er ikke enbetydende med at det de utøver er verdt noe rent kvalitetsmessig. Selv ikke om det finnes noen som liker det som leveres.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:53   #132
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det gjør vel ikke det? Innenfor musikkgenrer jeg både liker og ikke liker, så er det musikk jeg ikke opplever som kvalitetsmusikk.

Enig. Akkurat som at jeg, som egentlig ikke liker rødvin, likevel kan kjenne forskjell på god og dårlig rødvin.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:01   #133
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det gjør vel ikke det? Innenfor musikkgenrer jeg både liker og ikke liker, så er det musikk jeg ikke opplever som kvalitetsmusikk.

Ja, det er det jo ingen som benekter? Mitt spørsmål er om det er riktig å bedømme hva som er kvalitet og ikke på vegne av andre. Jeg føler det ikke er riktig å utelukke musikk jeg anser har dårlig kvalitet på vegne av mine barn. Det får de neste finne ut av selv, utvikle sin egen smak. Jeg kan som tidligere nevnt kutte ut "skadelig" og lite egnet musikk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:05   #134
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det er det jo ingen som benekter? Mitt spørsmål er om det er riktig å bedømme hva som er kvalitet og ikke på vegne av andre. Jeg føler det ikke er riktig å utelukke musikk jeg anser har dårlig kvalitet på vegne av mine barn. Det får de neste finne ut av selv, utvikle sin egen smak. Jeg kan som tidligere nevnt kutte ut "skadelig" og lite egnet musikk.

Helt enig. Jeg himler litt når jeg hører om foreldre som feks. synes Mikkes klubbhus er såå teit og som derfor nekter å la barna se det. Utelukkende pga. sin egen smak, ikke fordi det er skadelig på noen måte. La nå barna få følge og utvikle sin egen smak. Dessuten, barne-tv og barnemusikk er jo faktisk ikke myntet på voksne, vi har naturlig nok som regel en helt annen smak uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:08   #135
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg velger å tro at de som ikke skjønner at man objektivt kan høre forskjell på god og dårlig kvalitet innenfor genre man selv ikke liker rett og slett ikke har peiling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:19   #136
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg kan ihvertfall ikke skille det ene dansebandet fra det andre. Ikke CW artistene eller abstrakt jazz heller.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:25   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Og det som aC og Kasia sa. Smak og kvalitet er ikke det samme. Og jeg forbeholder meg retten til å lære barna mine hva kvalitet er på kultur, selv om jeg ikke utøver sensur på hva de skal like.

Rhett har et enormt mye bredere spekter på musikk enn meg, og etter kun 8 år sammen kan også jeg høre at noe 80-tallsmusikk faktisk har kvalitet. Det er ikke alt vi blir enige om, men det er lett å høre at f.eks. noe Talk Talk er nyskapende, mens Sinitta-Sabrina-Samantha er og blir møl. Smiths er jo seff i en klasse for seg, uavhengig av årstall.

Barna mine får høre musikk i bilen, hos oss går det på rundgang. I går var det mammas musikk, nå er det Sneipens, og etterpå pappas. Men det er jo vi som har laget hans spilleliste, likevel. Der er det alt fra Egner og Prøysen til Postman Pat, og heldigvis ber han stort sett om Nøtteliten eller Bakvendtland.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:27   #138
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Kvalitet har ganske mye objektivt i seg. Smak er 100% subjektivt.

Helt på linje med Scarlett og co her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:29   #139
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er oppriktig overrasket over at det er musikken som er hovedinnvendingen mot dette kommerse, bråkete, voldsforherligende og pirat-dyrkende mølet.

Jeg også. Musikken er jo fengende.

Jeg har en Sabeltannfrelst 2.5åring, og Sabeltann har brakt utrolig mye lek og glede inn i hans verden. Han synger og skråler, leker og ler og har det SÅ MORRO! Dermed blir jeg entusiastisk også, jeg synes det er så kjekt at han driver med rollelek.

Baksiden er at det kan bli en tildels aggressiv rollelek som vi prøver å begrense. Jeg er f.eks imot sverd, men herregud, en liten gutt med triste triste øyne som ser på alle guttene som springer rundt med sverd i Dyreparken kunne jeg ikke motstå altså. Så jeg kjøpte den minste dolken jeg fant.

Gutten min er så frelst at han tilogmed donerte smokken sin, hans aller herligste, kjæreste, før han ble 2 år og 6 mnd.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:33   #140
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Helt topp, minus pistoler og sverd.




Poden har bare to ønsker til jul: Kaptein Sabeltann båt og Grusomme Gabriel figur.

Han får begge deler....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no