|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karitas abortuttalelseJeg er ikke på linje med Karita i dette politiske spørsmål. Selv ser jeg ikke bort i fra å få mitt siste barn etter at jeg har fylt 38, men jeg kommer ikke til å ta fostervannsprøve ettersom abort uansett er uaktuelt for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karitas abortuttalelse
Blir det egentlig riktig at hun som minister svarer på så personlige spørsmål?
![]() |
#44 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Karitas abortuttalelseJeg har en god venninne som har vokst opp som storesøster til en bror som er fysisk og psykisk utviklingshemmet, og det er ikke bare-bare å hele livet komme i annen rekke. All fritid, ferier og helger måtte legges opp etter hva han kunne være med på. Ofte var han syk, og om det skjedde samme dag som vi hadde skoleavslutning - vel, så måtte foreldrene dra til sykehuset. Jeg hadde ikke ønsket at min eldste skulle vokse opp på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Karitas abortuttalelseNå har jeg vanligvis ikke mye sans for Karita, men jeg ville svart som henne i samme situasjon, og syntes svaret var helt greit. |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
Det er greit at du synes det, men mitt standpunkter at både "folk som ikke vet bedre" og "oppegående mennesker i gode sosiale situasjoner" har rett til å velge selv hva de vil. Heldigvis har vi i Norge mulighet til det. |
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
Jeg har vokst opp med en lillesøster som er fysisk og psykisk utviklingshemmet og kan underskrive at det er ikke enkelt. Spesielt ikke for foreldrene mine som måtte kjempe for alle rettighetene. Det er ingenting som kommer av seg selv. |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
Fordi dersom man får et sterkt pleietrengende barn i såpass voksen alder, vet man at dette barnet vil man ikke kunne ta seg av lenge nok. Når barnet blir 20, er foreldrene 62 og 67. Å kunne ha en "baby" når man er såpass gammel, er ingen spøk, og det er det nok de færreste som kunne klare. Man vil det beste for ungene sine, helst å se dem vokse opp til selvstendige individer før en selv er for gammel til å kunne ta seg av dem. |
![]() |
![]() |
#50 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Signerer her. Og jeg har heller ikke spesiellt mye til overs for Karita til vanlig.
![]() |
#51 |
Kanskje en grunn til å få barn mens man ennå er ung? Man har jo ingen garantier. Det er jo ikke alt som kan sees på UL heller.
![]() |
#52 |
Passiv
|
Det er nå en gang sånn at det ikke er alle som finner den rette før de er godt over 25. Skal man få barn tidlig i tyveårene uansett, bare for å være sikker? Eller skal man finne en partner man kunne tenke seg å ha noen år med først? Det er forresten ikke alle som lett blir gravide. Mange prøver i årevis, uten at det nytter. Skal de ikke kunne prøve fordi de er "for gamle"? |
![]() |
![]() |
#53 |
Jeg er klar over dette, men det er jo en kjent sak at mange venter veldig lenge med å få barn. Fordi de vil reise og realisere seg selv en lang periode først. Var vel mer sånt jeg tenkte på.
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
Tja, på en måte så illustrerte det det personlig i valget, tror jeg, så ja.
![]() |
#55 |
Leser
|
Ja, spørsmålet var personlig vinklet. Og det er det jeg misliker. Jeg synes det er utrolig personfokus i dagens mediesamfunn og jeg liker det ikke. Jeg synes ikke at Karita O. burde være nødt til å svare for sine egne personlige synspunkter i en slik debatt.
![]() |
#56 |
Passiv
|
Hear, hear... |
![]() |
![]() |
#57 |
Pen. Så det så.
![]() |
#58 |
Leser
|
Nei, det kan vi selvfølgelig ikke. Det rant bare over hos meg. Jeg er ikke noen fan av tablodiseringen som foregår i dag i alle medier. Jeg synes også den personlige vinklingen har tatt helt overhånd i alle typer saker. Enkelte saker bør ha en personlig vinkling, andre ikke.
Du er ikke forpliktet til å svare på noe som helst på et intervju. Det er bare i retten man ikke kan nekte å svare. Men om man får jobben om man sitter å sier "ingen kommetar" er vel heller tvilsomt ...
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 05-12-06 kl 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
stille
Hvor: Tønsberg
Him, du sier det så flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Epikur
|
![]() Sv: Karitas abortuttalelseJeg synes også at Karita svarte bra for seg, og jeg er enig med henne.
![]() |
|
|