Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Karitas abortuttalelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 11:37   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Karitas abortuttalelse

Hva tenker du om Karitas uttalelse?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159089

Jeg må innrømme at jeg er helt på linje med henne her. Hvis jeg hadde fått vite at barnet mitt hadde en kromosomfeil, så ville jeg tatt abort. Jeg synes det er flott at mange velger å ikke ta abort, men for meg og min familie ville det være det beste valget.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:44   #2
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Det er jo fri abort i dette landet, og hva handikappforbundet måtte mene synes jeg er uinteressant i denne sammenhengen. Det er et valg som er opp til hver enkelt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:49   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg liker Karita jeg, og jeg synes hun er tøff som tør å være såpass ærlig. Sånn som jeg forsto det så uttalte hun vel seg også ut i fra en bestemt sak her?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:56   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg synes Bekkemellems uttalelse var mer gjennomtenkt enn hva seksjonslederen i Handikappforbundet hadde å si:

"Det er et forferdelig samfunn som tillater at man sorterer bort barn med handikap. Statsråden gjør det lettvinte valget. Jeg forstår ikke hvorfor man skal ta en fostervannsprøve i utgangspunktet framfor å ta det som kommer når barnet blir født, sier Reinaas."

Hvis Reinaas faktisk har problemer med å forstå at noen ønsker å ta fostervannsprøve så er det hun selv som sliter på empatifronten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:57   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg synes det var fint svart, jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:57   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sånn som jeg forsto det så uttalte hun vel seg også ut i fra en bestemt sak her?

Jo, hun fikk beskrevet et scenario som hun svarte ut fra.


Hva ville dere gjort da, damer?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:00   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jo, hun fikk beskrevet et scenario som hun svarte ut fra.


Hva ville dere gjort da, damer?


For meg er det helt umulig å svare på før jeg evt er i den situasjonen
Nå er ikke jeg over 30 en gang, så akkurat i dette tilfellet, når det gjelder de som blir gravid og er "godt voksen", er ikke jeg i samme situasjon.
Men ting kan jo bli oppdaget på UL og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:03   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg syns hun svarte godt. Jeg kan ikke si for sikkert hva jeg hadde gjort, det hadde nok i stor grad vært avhengig av situasjonen. Prinsipielt så syns jeg det både var viktig og riktig av henne å si som hun gjorde. Det var jo et personlig svar, og ikke noe angrep på handicapede barn generelt. Dessuten var svaret hennes godt begrunnet, og jeg reagerte nok mer på Reinaas’ uttalelse, men man vet jo ikke hvilken informasjon han fikk presentert av avisen som intervjuet ham.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:03   #9
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg syns også det var et fint svar. Og det er bra at hun er ærlig, og ikke svarer det som mange kanskje vil oppfatte som det "riktige" svaret.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:25   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.659
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg syntes også at hun svarte bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:30   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Hvilket gitt scenario svarte hun ut fra da? Hvilken kromosonfeil? Det er mange sykdommer som kan man kan ha og likevel leve et godt og langt liv med.

Jeg er mot abort, men ser jo selvsagt at det kan være best i enkelte tilfeller. Men jeg er fullstendig mot et sorteringssamfunn, så dermed kan jeg ikke uttale meg om dette på et generelt grunnlag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:36   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Handlingen hun ville utføre er lovlig. Jeg synes det blir vanskelig å angripe henne på prinsipielt grunnlag da, spesielt når hun velger å være ærlig i forhold til det.

Hva jeg selv ville gjort? Aner ikke. Jeg klarer ikke å tenke gjennom alle eventualiteter på den måten - noen avgjørelser får vente til man faktisk står i de aktuelle skoene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 12:50   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg mener at statsråder også må få lov til å svare ærlig på spørsmål, også når det gjelder vanskelige og sensitive tema som dette.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:28   #14
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Den ene tvillingjenta vår er født med alvorlig, medfødt hjertefeil. Denne ble oppdaget ved ordinær UL, og i den forbindelse fikk vi tilbud om FVP siden hjertefeilen var av en type som ofte kan sees i sammenheng med alvorlige kromosomavvik. Vi takket ja på stedet. Tvillingene er eneggede, så hadde det vært kromosomfeil ville denne naturlig nok ha vært tilstede hos dem begge. I de tre ukene vi ventet på svar, brukte vi masse tid på å tenke over hva vi ville velge om det viste seg at noe var galt. Og vi kom frem til at om det var snakk om et større avvik som ville medføre omfattende handicap, så ville vi velge abort. Vi hadde jo et barn fra før, og to multihandicappede barn ville rett og slett bli for mye for oss. Kanskje ville de ikke leve opp en gang, men få et kort liv preget av smerter og elendighet. Heldigvis viste det seg at barna var kromosomfriske, så vi slapp å gå igjennom det helvetet jeg kan forestille meg det å ta en senabort må være. Så jeg må si jeg støtter Karita fullt ut her - enhver kvinne/ familie må få valget utfra sine følelser, overbevisning og sin livssituasjon.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:42   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg har også tatt fostervannsprøve fordi jeg var over 38 år da Oliver ble født

Det vanskelige før man tar en slik prøve, er å avgjøre hva man vil gjøre dersom prøven viser kromosomfeil.
Jeg hadde tre friske barn fra før, og tanken på de barna som allerede var født, veide i en slik tyngde at prøven ble tatt
Heldigvis viste den et frisk barn

Nå er det stor forskjell på hvilke handikap et barn kan ha, livskvalitet osv, men hadde prøven vår vist trisomi 13 eller 18 som er alvorlig multihandikap, hadde vi valgt å avbryte svangerskapet
Det å ha feks Downs Syndrom er som regel noe helt annet enn et barn som er multihandikappet.Man kan leve et flott liv med Down Syndrom, og hadde vår prøve vist trisomi 21 hadde jeg ikke tatt abort heller ikke trisomi 23 (tvekjønnet) bare for å nevne noen

Vi hadde forøvrig en veldig flott veiledningstime i forkant av prøven på Ullevål sykehus
Selve prøven ble tatt på Rikshospitalet


Jeg syntes Karita svarte veldig klokt, og vi vet ikke hvilket dilemma hun ble forelagt.
Dessuten svarte hun helt ærlig ut i fra sin situasjon i dag

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:45   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Her står det litt mer: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159131

Bekkemellem svarte at hun ville tatt abort, dersom hun var 42 år gammel, hadde en mann som var 47 år gammel og to små barn, og så ble gravid igjen og undersøkelser viste at fosteret manglet et kromosom.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:55   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Her står det litt mer: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159131

Bekkemellem svarte at hun ville tatt abort, dersom hun var 42 år gammel, hadde en mann som var 47 år gammel og to små barn, og så ble gravid igjen og undersøkelser viste at fosteret manglet et kromosom.

Manglet et kromosom? Hvilken tilstand gir det?

Jeg har lest en annen artikkel idag der det vises til Down syndrom, men det er jo et ekstra kromosom - ikke ett for lite.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 14:03   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Manglet et kromosom? Hvilken tilstand gir det?

Jeg har lest en annen artikkel idag der det vises til Down syndrom, men det er jo et ekstra kromosom - ikke ett for lite.

Man kan mangle kromosom også, det kalles monosomi. Noen tilstander er alvorlige som f.eks. cri du chat, mens andre er ikke så alvorlige. f.eks Turners som ikke gir mentalt handikap.

Oppfattet det sånn at det etiske dilemmaet var gitt av Vebjørn Selbekk og jeg tror ikke han er så god på kromosomer og tall og sånn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:02   #19
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg syns også det var et fint svar. Og det er bra at hun er ærlig, og ikke svarer det som mange kanskje vil oppfatte som det "riktige" svaret.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 15:08   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Flott og ærlig svar fra ei tøff dame.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no