Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 22:52   #141
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Et hugget tre er også dødt. Det bare lukter ikke like vondt.

Det er ikke dødt med en gang.
Det må tørke først. Dessuten.... det at man dreper det først, gjør det vel ikke noe bedre?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:32   #142
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi har plastikk. Jeg er allergisk og orket til slutt ikke enda en jul med tett nese og rennende øyne (til tross for allergimedisiner).

Brukte lang tid på å finne et tre vi var fornøyde med og treet vårt ser ikke plastikk ut.

Å droppe juletre fordi jeg ikke tåler ekte gran er helt utenkelig, får da være måte på å være sær.

Jeg er nok enda særere, for jeg synes det er skikkelig sært å ikke droppe juletre når man ikke tåler ekte vare.

Gammel 18-12-08, 09:39   #143
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg er nok enda særere, for jeg synes det er skikkelig sært å ikke droppe juletre når man ikke tåler ekte vare.

Hæ? Misforstår jeg nå eller mener du at man skal droppe juletre helt om man blir allergisk? Det er jo direkte hårreisende overfor ungene.

Gammel 18-12-08, 09:42   #144
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du plæstikk-juletre?

Intet plastikktre her, nei!

Gammel 18-12-08, 10:22   #145
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det har virkelig aldri slått meg at PLAST skal være mer miljøvennlig enn et ekte tre, som jo kan komposteres eller brukes til oppvarming?

Merkelig.

Vi har ekte. Vurderer å kapitulere i år og kjøpe edelgran, selv om det ikke er skikkelig juletre for meg. Men den dryssingen.... Treet vi hadde i fjor var helt sinnsykt - det var INGEN nåler igjen da vi fjernet det!

Ja, dette slo meg og, da jeg begynte å lese diskusjonen. Hva er miljøsyndingen i å ha ekte tre, hogget i en nærliggende skog? Og morbid? Ikke mer enn en bukett tulipaner. Jeg kjøper ikke argumentet om at det er mer miljøvennlig å ha plasttre.

Gammel 18-12-08, 10:23   #146
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Vi satt opp juletreet i går, og ungene ble helt i ekstase. Jeg tror jeg går inn og tar ned igjen treet med forklaringen "sorry, kids, siden dere er allergiske mot ekte varer fortjener dere ikke et fint i plastikk heller."

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 10:28   #147
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi kan ikke ha ekte - da blir det syk jul for minsten. Dermed har vi plast isteden. Et skikkelig grelt et. Men med hjemmelaget pynt og godvilje blir det så fint så.

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:22   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jøss. Vi satt opp juletreet i går, og ungene ble helt i ekstase. Jeg tror jeg går inn og tar ned igjen treet med forklaringen "sorry, kids, siden dere er allergiske mot ekte varer fortjener dere ikke et fint i plastikk heller."

Er man så dum å være allergisk, eller ha foreldre som er allergiske, fortjener man jammen ikke mye til juletre!

Gammel 18-12-08, 11:23   #149
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg kjøper ikke argumentet om at det er mer miljøvennlig å ha plasttre.

Gjør du ikke??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:38   #150
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har forresten bestilt meg nytt plasttre i går etter tips herfra.

Dette:

Har lagt ut det gamle på finn. Gir det bort til noen sårt trengende.

Og har du først prøvd plast, så går du jo ikke tilbake til "the real thing".

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:42   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Og har du først prøvd plast, så går du jo ikke tilbake til "the real thing".

Helt sant. Det er jo bare stress med ekte tre, for ikke å snakke om ekkelt.
Det treet ditt var jo mye finere enn mange ekte trær jeg har sett. Mitt ser også slik ut.

Gammel 18-12-08, 11:44   #152
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvfølgelig mener jeg ikke at dere som vil ha plasttre skal droppe det, men jeg ville ikke hatt det personlig, da ville jeg heller funnet et annet alternativ til julepynt. Det betyr jo ikke at jeg synes dere gjør noe galt eller sjokkerende som har plasttre, men jeg synes ikke det er noe særere å droppe juletre enn å ha plasttre. Det var det jeg mente.

Gammel 18-12-08, 11:47   #153
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gadd ikke stemme. Har edelgran. Er ikke skikkelig jul uten lukten av juletre.
Heldigvis er ingen i familien allergiske.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:49   #154
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Selvfølgelig mener jeg ikke at dere som vil ha plasttre skal droppe det, men jeg ville ikke hatt det personlig, da ville jeg heller funnet et annet alternativ til julepynt. Det betyr jo ikke at jeg synes dere gjør noe galt eller sjokkerende som har plasttre, men jeg synes ikke det er noe særere å droppe juletre enn å ha plasttre. Det var det jeg mente.

Du sa jo at du synes det var skikkelig sært å ikke sløyfe juletre om man ikke tålte ekte. Ro ro til fiskeskjær.
Men jeg klarer ikke å forstå den tankegangen. Hva med barna, skal de ikke få lov å ha juletre bare fordi noen er allergiske? Det synes jeg ikke noe om. Om barna ikke bryr seg, er det jo ikke vits, men om de ønsker seg juletre og ikke får lov fordi de ikke kan ha ekte, ja da synes jeg man bør tenke seg litt om.

Gammel 18-12-08, 11:56   #155
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du sa jo at du synes det var skikkelig sært å ikke sløyfe juletre om man ikke tålte ekte. Ro ro til fiskeskjær.
Men jeg klarer ikke å forstå den tankegangen. Hva med barna, skal de ikke få lov å ha juletre bare fordi noen er allergiske? Det synes jeg ikke noe om. Om barna ikke bryr seg, er det jo ikke vits, men om de ønsker seg juletre og ikke får lov fordi de ikke kan ha ekte, ja da synes jeg man bør tenke seg litt om.

Nei, jeg prøvde å vise Robyn at jeg syntes det var voldsomt å synes det var så sært at noen kunne velge å droppe å ha juletre. Egentlig synes jeg ingen av delene er spesielt sært, men omtrent på lik linje. Men jeg skjønner jo at jeg ble misforstått her, særlig siden jeg til og med ble rødprikket.

Gammel 18-12-08, 11:58   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Da ordla du deg bare feil ja. Heldigvis.

Gammel 18-12-08, 12:00   #157
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Ja, kanskje jeg må slutte å svare på innlegg når jeg har det for travelt til å utdype hva jeg egentlig mener?

Næh. Da tar jeg heller noen rødprikker når jeg har rotet det til.

Gammel 18-12-08, 12:02   #158
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller hatt plast-tre enn ikke noe tre. Men jeg er glad vi kan ha et ekte et.

Sist redigert av Polyanna : 18-12-08 kl 12:14.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:02   #159
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fort gjort.

Gammel 18-12-08, 12:08   #160
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har grantre. Går ut i skauen et par dager før julaften og finner oss et.
Vi har dog aldri hatt problemer med at det ryr noe særlig (så støvsugeren får stå), ingen er allergiske og jeg føler vi bidrar på andre måter ift miljøspm.

Høydepunktet mitt i jula er i grunn å pynte treet. Det er så koselig!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.