|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Jule-skryte-breveneKjære FP-venn,
|
|
|
|
#122 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneHer er et sitat fra julebrevet min mor og de fikk for to år siden fra gamle venne:
|
|
|
|
#123 |
|
Leser
|
Sv: Jule-skryte-brevene
Enn tenk her på FP, her skal jo innleggene passe til langt flere enn de man sender julekort til, det forhindrer da svært få fra å skrive. Selv kan jeg ikke helt skjønne problemet. Mitt liv og mine opplevelser av det er det samme uansett hvem jeg skriver til. Jeg driver sjeldent å "tilpasser" teksten til mottaker - tror man skal ha et større talent for skriving enn meg for å få det til å klaffe.
Jeg synes det er er forferdelig trist å lese dette. Noen vil alltid synes at det man gjør er teit eller feil. Det som ofte er feil er at det er de som er veldig ekstrem i meningene sine som får lov å farge diskusjonene. Jeg vil tro at de aller, aller fleste har stor forståelse for at man sender ut de samme julebrevene ferdig oppkopiert og blir glad for det.
You're on my list! Deilig innlegg.
|
|
|
#124 |
|
By the Sea
|
Dette er jeg helt enig i.
|
|
|
#125 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes det er hyggelig å få julekort med bilde av barna på.
|
|
|
|
#126 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Du kan da vel ikke sammenligne et innlegg man skriver i et diskusjonsforum på nettet og et personlig julekort.
Vel, nå kan jeg ikke akkurat sitere fra julebrevet som fikk meg til å skrive innlegget. Det var kanskje litt for lite generelt, hvis du skjønner? Jeg har heller ikke etterlyst en langt julebrev bare til meg..(Zoe, jeg er norsklærer, jeg leser mer enn nok i førjulstida....foretrekker korte tekster nå for tida.. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Leser
|
Hvorfor er det en merkelig sammenligning? Når jeg skriver julekort, så skriver jeg og meg og mitt. Det er ingen dialog, i den forstand, men en monolog. Hvis jeg skal fortelle om jobben min, så skriver jeg nøyaktig det samme om jeg skriver til en tante eller en venninne, jeg skjønner ikke helt hva det er jeg skal spesialtilpasse? Jeg skriver uansett ikke veldig personlige ting, med mindre jeg kan unngå det. Jeg hadde nok fortalt at jeg var skilt, men utelatt detaljer fra meklingen og krangling om samvær for å si det slik.
|
|
|
#128 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg gjentar meg selv fra i fjor, og syns at det er hyggelig å få julekort uansett om de er masseproduserte eller personlige. Jeg får noen sånne oppkopierte julebrev, og jeg syns de er veldig koselig å lese.
|
|
|
|
#129 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneHer er det "God Jul og Godt nyttår", og ferdig med det. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Tåler regn
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Him: Du sammenlignet det å skrive et innlegg her inne med å skrive et julebrev og mente at det ble omtrent det samme. Det var det jeg var uenig med. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har ikke familien, venner og bestemor her inne, tror jeg da. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Epikur
|
"Vi var på lang luksusferie i år, den kostet nesten 80 000, men det var den ærlig verdt." (...) "K har gått opp til 950 000 i lønn, så nå er det bare et tidsspørsmål før millionen er passert."
|
|
|
#133 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hadde jeg gått opp til 950 000 i lønn skulle jeg pokker meg skrevet et skrytebrev om det til alle jeg kjenner!
|
|
|
#134 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jule-skryte-breveneSå deilig at noen andre startet denne tråden i år.
|
|
|
#137 |
|
Yes, we can!!
|
Et skikkelig julemirakel som man jo nesten bør spre på julekortene.
|
|
|
#138 |
|
Ringskrømt
|
Jøss. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneGjetord om Elinblus julekort nådde meg faktisk lenge før jeg støtte på Elinblu på nett.
|
|
|
#140 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes det er kjempekoselig å få julebrev. Jeg skjønner jo at folk skriver et såkalt masseprodusert brev/oppsummering av året som har gått. Vi har bare fått et par slike brev selv, men jeg snoker i juleposten til foreldrene mine. Der er det flere slike brev, og med litt småskryt og bilder av barn og barnebarn. Bare hyggelig synes jeg. Men jeg forstår litt hva du mener om enkeltes beskrivelse av den hektiske hverdagen. Spesielt min mors kusine er flink til å beskrive sine nærmeste i rosende og poetiske vendinger. Det blir til at jeg får meg en god latter enkelte ganger |
|
|
|
![]() |
|
|