|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
intro
|
Sv: Jule-skryte-brevene
Nei, der er jo ikke teksten lik - jeg skriver i alle fall helt forskjellige ting til de ulike mottakerne. Jeg kommer nok aldri til å sende slike helt ferdigtrykte julekort med bare bilder av barna.
|
|
|
|
#102 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jule-skryte-breveneElinblue: Jeg syns du skal droppe bilder av ungene, og fortsette å sende slike bilder av dere voksne.
|
|
|
#103 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okei, men det er jo sånne masseproduserte julekort folk pleier å sende, jeg har mottatt sikkert 1000 julekort oppover årene, og alle har vært sånne vanlige masseproduserte, med "god jul og godt nyttår" på. Av og til har noen "toppa heile driden" og skrevet "ha en strålende jul og et fantastisk nyttår".
|
|
|
#104 |
|
Multitaskingmaniac
|
|
|
|
#105 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg mener ikke at alle brevene jeg får er skrytete, men noen går litt over streken (min strek i alle fall
Nå sa jeg ikke at jeg ble sur, litt trist, sa jeg. :flisespikker: Meget mulig det er ulovlig også...
Jeg sender heller ikke ut bare bilder av barna- noen personlige ord må med. Helt klart. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#107 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har alltid skrevet alt for hånd, men i år måtte jeg krype til korset og gå for den ferdigtrykte varianten til de fleste. Det er tross alt bedre enn alternativet som var ingen julekort. Neste år er jeg nok på høyden igjen.
|
|
|
#108 |
|
maler
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg sendte julebrev før (jeg håper ikke de var veldig skrytete), men jeg har slutta. Grunnen til det er at jeg har skjønt at endel oppfatter det som upersonlig og skrytete nærmest uansett innhold, og en forumtråd på et annet forum tok motet fra meg. Argumentet er ofte at et håndskrevet, personlig brev er mye hyggeligere å få, har man ikke ork til å skrive det, kan man like godt la være. For meg er ikke det noe alternativ, jeg har slett ikke tid til å skrive lange, håndskrevne kort til alle vi har brukt å gi julekort til. Så nå får den store hopen bare kort med bilde av ungene og en kort hilsen på, mens enkelte venner blir tilgodesett med en litt lengre tekst. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ringskrømt
|
Jeg elsker den ferdigtrykte varianten like godt, bare så det er sagt. Bare det står God Jul og er bilde av søte småtroll er jeg fornøyd. :enkel: |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nok en enkel sjel melder seg.
|
|
|
#111 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Det gjør jeg.
Godt noen liker det.
|
|
|
#112 |
|
Unik
|
Sv: Jule-skryte-breveneSkulle nesten ønske eg kunne fått eit jule-skryte-brev. Eller eit julekort. I fjor trur eg me fekk 2.
|
|
|
#113 |
|
Glad
|
Sv: Jule-skryte-breveneHusker vi pleide å få brev fra søskenbarnet mitt, der hun skrev litt om familien og året som hadde gått. Jeg syntes det var koselig, et brev er et brev. Men mamma syns visst det var litt skrytete har jeg forstått. Nå får vi stort sett ingen brev, bare bilder med barn og et og annet nissekort. Jeg gidder ikke sende noen i år tror jeg. :lat:
|
|
|
#114 |
|
By the Sea
|
Nå var ikke mitt innlegg til deg direkte - det var mer en generell kommentar.
|
|
|
#115 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneNår jeg får slike brev lurer jeg på hvordan de har det inne i seg. Er de bare opptatt av de ytre tingene og gjør de for å være flinke eller koser de seg med det? Det er flott hvis de gjør ting de liker og får til det meste, men jeg vet at noen familier ville hatt bedre av å bruke en helg i sofaen i blant enn alle disse prestasjonstingene.
|
|
|
|
#116 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Skjønte det. Er egentlig enig med deg, i prinsippet. Men man kan ikke alltid styre det man føler. Var bare et uttrykk for mine inntrykk. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
heimføing
|
Jeg er oppvokst med et slikt "juleblad", det har vært i gang siden begynnelsen/midten av 60-tallet. Husker når foreldrene mine sto ved kjøkkenbordet en seinkveld før jul og stensilerte opp ark etter ark, de årene de var "redaktører". Når jeg besøker mamma i jula må jeg alltid lese "Saga Blott", som det heter. To-tre av lærerne deres var også faste bidragsytere, det året den ene av dem døde, så var det sønnen som sendte inn brev på vegne av familien. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg syntes den juleavisen Skilpadda og -ea- beskriver høres så utrolig bra ut! Jeg prøvde å dra igang noe liknende med kullet mitt da vi sluttet, men det var null interesse å spore.
|
|
|
|
#119 |
|
flisespikker
|
Sv: Jule-skryte-breveneVi får lage en FP-avis i stedet, Missa!
|
|
|
#120 |
|
Truth is in the x-files
|
Super ide. Det er jo så enkelt, det er jo så enkelt, bare henvise til aktuelle tråder og blogginnlegg ...
|
![]() |
|
|