|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg syns julebrev er kjempekoselig og vurderer å begynne med det selv!
|
|
|
|
#83 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes sånne julebrev er helt greie, men orker ikke lage det selv. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Jule-skryte-breveneMamma sender slike skrytebrev til sine gamle tanter og onkler.
|
|
|
#85 |
|
Peppy!
|
Sv: Jule-skryte-brevene
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg sender ut julebrev - masseprodusert, med mange bilder og ganske mye tekst om året som har gått. Skryt? Å jada, men det er sant det jeg skriver da - alt sammen
|
|
|
#87 |
|
Bokglad
Nei, gi deg da. Er det ikke hyggelig å høre om at folk har det bra? Jeg har virkelig ikke fått prestasjonsangst av julebrev noen gang.
|
|
|
#88 |
|
Bokglad
|
|
|
#89 |
|
Vaklende
|
Du fikk brev fra 007, altså?
Vi kan være unormale sammen da. Jeg blir litt nostalgisk og lei meg og tenker at det hadde vært så mye hyggeligere om vi hadde satt av to kvelder i løpet av året til å snakkes i telefonen heller enn å få dette julebrevet som en påminnelse om hvor langt fra hverandre vi er kommet. :har mange venner jeg ikke har klart å holde kontakt med: |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Audacious
|
Sv: Jule-skryte-breveneKusina til faren min skriver om tenåringsdatteras rotete rom og manglende skoleinnsats i sine masseproduserte julebrev. Jeg tror jeg hadde foretrukket et skrytebrev, jeg...
|
|
|
#92 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Får virkelig folk slike brev altså? Det får meg til å lure på hva slags venner/familie dette dreier seg om... |
|
|
|
|
|
#93 |
|
By the Sea
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg blir litt matt av at folk blir triste av at noen har giddi å sende dem et julebrev...
|
|
|
#94 |
|
Impulsiv innimellom
|
Hva skal man si? Jeg tok det ikke så tungt. Resten hun skrev om meg, sin fantastiske datter, hennes herlige svigersønn og vidunderbarna gjorde opp for de to spontanabortene.
|
|
|
#95 |
|
intro
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes i hovedsak slike brev er (mer eller mindre overlagt) underholdende, men er ikke bedre enn at jeg ble litt lei av dem i de åra vi var ufrivillig barnløse. Til slutt lagde jeg min egen parodi, der jeg diktet opp to fiktive barn (med våre navn lett omskrevet) og skrøt hemningsløst av de fantastiske ungene. Dessverre var disse barna i overkant glade i rød og gul saft, og brevet var krydret med bilder som disse:
|
|
|
|
#97 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg har forandra mening. Før tenkte jeg "latsabber, tenker de ikke på meg?" Men nå, etter at jeg selv begynte med masseproduserte brev, har jeg stor forståelse for fenomenet.
|
|
|
#98 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg skriver ikke et slikt brev i word og printer ut likt til alle feks.
|
|
|
#100 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig! Jeg sender ikke ut slike brev men får et av slekten i USA, der de oppsummerer året som er gått. Det er vel heller et nyttårsbrev, og inneholder kun info om hva som har skjedd innenfor familien i året som har gått. I år er min sønns fødsel med, feks.
|
![]() |
|
|