Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det siste tabu?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 12:23   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det siste tabu?

Jeg er litt med Esme der, tror jeg. Jeg kjenner flere menn som virkelig ønsker seg barn, men det er en helt annen sak å finne en dame som faktisk ser på deg som en som hun kan og vil få barn med, og så tror jeg mange barnløse menn har en pussig idé om at de ikke hadde vært gode fedre. Det er nok sårt, men kanskje litt vanskeligere å snakke om, siden det, etter avlevering av sædcelle, er mindre håndfaste ting for en kommende far å snakke om, ergo mer følelser. Og følelser er vanskelig. Vi damer kan greit mikse sammen samtaler om The Motherhood med gørrete detaljer om ammespreng, psycho fødsler og denslags.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:41   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Det er egoistisk å ønske barn så sterkt at du er villig til å "tukle med naturen for å få de. Det er egoistisk å ikke ønske seg barn i det hele tatt.

Til lags åt alle kan ingen gjera.

Tukle med naturen er herved tatt i bruk som den nye betegnelsen på sex her i huset.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:42   #83
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Tukle med naturen er herved tatt i bruk som den nye betegnelsen på sex her i huset.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:43   #84
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og følelser er vanskelig. Vi damer kan greit mikse sammen samtaler om The Motherhood med gørrete detaljer om ammespreng, psycho fødsler og denslags.

Nå leste jeg fort og dyslektisk og leste "robin hood". Likevel gav setningen mening. *imponert over hvor lett enkelte har for å blande inn fødselsrelaterte opplysningen i hvilken som helst setting*

Gammel 11-12-08, 13:36   #85
Left
Passiv

Standard

Jeg fikk barn sent, og var innstilt på at jeg ikke skulle ha noen før mitt vakre lille "uhell" kom som julekvelden på kjerringa. Og takk og pris for det! Fikk masse dumme spørsmål og teite kommentarer om at å leve livet uten barn var meningsløst osv. Javel. Jeg skulle ha bare storebror, og fikk så masse kommentarer på hvor ufyselige enebarn kunne bli, og at det var egoistisk av meg å ikke gi han søsken.
Som om det var grunnen til at jeg valgte å få en til. Sånne ting kan man bare bestemme selv.
Hadde noen kommet med kommentarer om barnløshet i dag, om et familiemedlem eller venn/venninne, så hadde jeg nok satt øynene hardt i dem og spurt om de visste akkurat hvorfor vedkommende ikke ville ha barn? Det kan være mange grunner til det, og man skal være forsiktig med å si så mye når man ikke vet årsak. En annen ting er at man må respektere at andre ikke er lik en selv.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.