Sv: Lås dem inn og kast nøkkelen!
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Når situasjonen er slik den er i samfunnet er samtlige partier kongene av kortsiktige løsninger. Under dagens regjering er det innsparinger når det gjelder disse ungdommene, det skal faktisk drives brannslukking. Slik jeg ser det er det ingen av partiene på stortinget som kan påberope seg å se denne problematikken i et langsiktig perspektiv.
Ja, det er det sikkert. (Jeg har ingen kunnskap om dette) Jeg tenkte mer generelt . Det er også en tendens i samfunnet at fler og fler heller mot kortsiktige løsninger, så vidt jeg vet tror man at dette skyldes at informasjonsgraden og kompleksiteten øker. Samtidig som alle deler av samfunnet krever mer. Tenk feks på det å få opp en TV i dag (med tanke på satelitt, kabel, veggoppheng, harddiskopptaker etc) i forhold til en TV for 20 år siden. Mange mener at dette også gjør det vanskeligere å være ungdom. Det at man kan gjøre "alt" og "komme så langt man vil" gjør at man lider av beslutningsvegring og prestasjonsangst over hele fjøla.