|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Lås dem inn og kast nøkkelen!
Men i enkelte kriminelle miljøer blir jo dette gjort. Budskapet er de vel strengt tatt ikke så opptatt av tenker jeg. |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt feilformulert her ser jeg. Jeg vet at det blir brukt, og tenker på hvilket budskap det gir til disse miljøene at vi ikke straffer mindreårige. (Trøtt og sliten og hjemme med syke barn gjør noe med formuleringsevnen min ser jeg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Nei, man må jo nesten opprette en egen institusjon som vil bli en mellomting mellom et fensel og en hjelpeinstitusjon.
Jeg tenke om man først åpnet for institusjoner ala ungdomsfengsler, da blir det vanskelig å sette inn ressurser på forebyggende arbeid. Ser det samme i min jobb. (NB! Jobber ikke med folk.) Det er lettere å få penger til "Brannslukking" og dramatikk, for ikke å snakke om (over)reaksjon fra ledelsen. Mens ønske om penger til proaktive tiltak blir møtt med et tja, hmm og "kan vi ikke se det an?" Veldig menneskelig, og grusomt irriterende.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 11-12-08 kl 10:33. Årsak: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Det finnes jo barnevernsinstitusjoner i dag som er rene tvangsintisusjoner, hvor døren er låst og hvor bevegelsefriheten er redusert. Alikevel må man åpne opp over tid, og noen ganger går jo det veldig bra andre ganger er det rett ut på nye "eventyr". |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
Ja, det er det sikkert. (Jeg har ingen kunnskap om dette) Jeg tenkte mer generelt . Det er også en tendens i samfunnet at fler og fler heller mot kortsiktige løsninger, så vidt jeg vet tror man at dette skyldes at informasjonsgraden og kompleksiteten øker. Samtidig som alle deler av samfunnet krever mer. Tenk feks på det å få opp en TV i dag (med tanke på satelitt, kabel, veggoppheng, harddiskopptaker etc) i forhold til en TV for 20 år siden. Mange mener at dette også gjør det vanskeligere å være ungdom. Det at man kan gjøre "alt" og "komme så langt man vil" gjør at man lider av beslutningsvegring og prestasjonsangst over hele fjøla.
![]() |
#6 |
Passiv
|
Er det dette som gjør at volden i ungdomsmiljøene øker og blir hardere? |
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
Jeg vet ikke. Har ingen kompetanse på dette. Jeg vil tro det er mange faktorer som spiller inn. Tilgjengelighet på rusmidler, større mobilitet (i stedet for en "versting" på hver skole, kan man nå få gjenger), enklere kommunikasjon og et samfunn som dreier over fra sosialisme til individualisme.
![]() |
|
|