Sv: Rødprikking i mangel av argumenter
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er ganske mye "fritt frem" på FP. I den grad dette fører til problematisk adferd hos noen, så mener jeg problemet ligger hos den enkelte, og ikke i et system som legger ansvaret der det bør være, nemlig hos den enkelte. Og det er ikke bare en prinsipiell innstilling hos meg, det er også bygget på erfaringene med over to år med FP. Jeg synes det har virket over all forventning å la folk styre seg selv og ta konsekvensene av det, og å la dem som er uenige eller kritiske si fra om det, og så la miljøet og kulturen utvikle seg fra dette - i stedet for at ledelsen lager regler som skal håndheves av moderatorer og administratorer. Det har vært uhyre få tilfeller der det har vist seg nødvendig med offisiell inngripen (men det skjer jo, det også).
Jeg er ikke enig i dette. Jeg er enig i at miljøet på FP er bra, men jeg tror ikke det er fordi at folk får styre seg selv. Jeg tror det er fordi vi har veldig mange på dette forumet som setter en sterk (om enn ubevisst) føring for hvordan man skal oppføre seg. Sterke rollemodeller. (Det er meningen at du og mange andre skal ta dette som et kompliment forresten. )