Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 20:35   #101
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Om det kveler debatten synes jeg man legger for mye i prikkene. Jeg får grønne prikker uten kommentarer, jeg vet jo ikke akkurat HVA som var så bra alltid, men det er ikke så farlig? Man ser jo på hvilket innlegg det er prikket. Om jeg får en rød så tenker jeg bare at den personen var uenig med det jeg skrev da. OK.

.

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:36   #102
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

De fleste rødprikkene jeg har fått har ikke med saklig uenighet å gjøre.

Jeg har fått tre. Den ene var et punktum... en av de andre var basert på at jeg løy om det måtte være mer enn det; "Jeg liker ikke løgnhalser".

Det er nok ikke jeg som bestemmer hva som er akseptabelt og ikke i samfunnet...

"De fleste"? Du har fått tre røde prikker?

Gammel 29-11-08, 20:37   #103
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men ser du ikke realiteten i at du strengt tatt ikke trenger å forholde deg til disse menneskene mer enn du ønsker? Det er ingen her som slenger med leppa face to face, og det bærer alle nettsamfunn og forum veldig preg av. Folk drar ting lenger og de fleste tåler også mer. Det er i allefall mitt inntrykk.
Jeg er enig i at det er teit og støtter deg i synet ditt på mange måter. Men antagelig hadde du ikke giddet menge deg med kanskje mer enn 30% av de som er her i virkeligheten. Det er ikke alle man kan bli god venn med, nettopp fordi det er forskjeller. Og de syns ikke her, man må finne det ut. Blir sikkert feil for mange å legge lista der du legger den.

Dette er jeg enig i!

Gammel 29-11-08, 20:39   #104
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

"De fleste"? Du har fått tre røde prikker?

Har ikke vært her så lenge heller... Har fått alle tre på et døgn. Og to av dem var svært usakelige. Blant annet derfor undrer jeg meg litt på verdien av dem. Det må jeg vel få lov til?

Gammel 29-11-08, 20:40   #105
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel ikke akkurat sagt at det er du som bestemmer hva som er akseptabelt? Har jeg?

Jeg snakket om personangrep, så ikke ta det ut av konteksten.

Man skal stå for sine meninger, men man trenger ikke kverulere, og jeg tror nok rødprikkene også kan sitte noe løst når en diskusjon går over i det.

Kanskje skulle du heller argumentert for ditt syn der rødprikkene kom i stedet for å dra det over i en ny tråd med tydelig henvsning til en annen.

Som flere har sagt, så kan man fint slå av systemet om man ikke liker det.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:41   #106
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke vært her så lenge heller... Har fått alle tre på et døgn. Og to av dem var svært usakelige. Blant annet derfor undrer jeg meg litt på verdien av dem. Det må jeg vel få lov til?

Ja, jeg har aldri klart tre røde på et døgn, jeg. Ikke på en måned en gang (ikke en gang på NM ). Men jeg synes kanskje det var litt få prikker til å begynne å snakke om "de fleste". Men for all del, to av tre er jo "de fleste" det også.

Gammel 29-11-08, 20:45   #107
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jeg enig i!

Men hvorfor mener du da at det bør være regler så folk oppfører seg på dine premisser? Det er veldig mange oppfatninger om hva som er ok... Jeg syntes det er ok å få en duste-prikk av og til, fordi det er så mye som er bra her.
Og så lenge det er 90% bra, så syntes jeg det er ok jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:54   #108
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Dette er faktisk litt surrealistisk. Skjønner ikke helt hvor alt dette kom fra, for å være ærlig...

Men skjønner at jeg har tråkket borti noe "hellig", når jeg stiller en del spørsmål om rødprikksystemet og mulige konsekvenser av det.

Nå har jeg fått enda en rød prikk. Med en "herregud smiley"! 3 på et par timer.. De prikkene jeg har fått understreker vel bare mitt poeng om at de gies uten debatt eller via innlegg. Jeg synes som sagt at det er en negativ "aura" rundt disse røde prikkene, noe som har ført til at de har flommet inn...

Gammel 29-11-08, 20:57   #109
Skvetten
Passiv

Standard

Hvorfor i alle dager henge på et forum du ikke liker deler av da?
Det er jo bare til å skru av ryktefunksjonen dersom du ikke liker systemet med prikker. Veldig rart at du fremdeles har funksjonen påslått siden du misliker den så sterkt.

Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:59   #110
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er faktisk litt surrealistisk. Skjønner ikke helt hvor alt dette kom fra, for å være ærlig...

Men skjønner at jeg har tråkket borti noe "hellig", når jeg stiller en del spørsmål om rødprikksystemet og mulige konsekvenser av det.

Akkurat den samme følelsen satt jeg med etter å ha pirket på intensjonen bak å gi røde prikker da jeg var ny her.

Merkelige greier, egentlig. Selv Tenker jeg Mitt om folk som sender røde prikker istedet for å legge inn et knakende godt motinnlegg i debatten. Blir ikke imponert, for å si det sånn. Det er en sånn surmulende og uncool måte å kommunisere på.

Gammel 29-11-08, 20:59   #111
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg fått enda en rød prikk. Med en "herregud smiley"! 3 på et par timer.. De prikkene jeg har fått understreker vel bare mitt poeng om at de gies uten debatt eller via innlegg. Jeg synes som sagt at det er en negativ "aura" rundt disse røde prikkene, noe som har ført til at de har flommet inn...

Tror ikke du har tråkket borti noe hellig.
Men jeg tror bare de aller fleste bare dropper å legge så mye i disse prikkene. Om noen himler med øynene og kaller meg idiot i trafikken feks, så gidder jeg jo ikke å legge noe i det. På lik linje som jeg ikke gidder legge noe i eventuelle rødprikker.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:02   #112
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hvorfor i alle dager henge på et forum du ikke liker deler av da?
Det er jo bare til å skru av ryktefunksjonen dersom du ikke liker systemet med prikker. Veldig rart at du fremdeles har funksjonen påslått siden du misliker den så sterkt.

HAH! Der kom den reaksjonen jeg ventet på.
Hadde faktisk tenkt å etterlyse "Men så finn deg et annet sted å være,da" kommentaren - men her var'n jo!

Selvfølgelig vil man ikke slå av ryktesystemet. Det er jo utrolig koselig med grønne prikker og hyggelige kommentarer.

Gammel 29-11-08, 21:02   #113
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan gjerne stille spørsmål med prikkesystemet, men sånn jeg ser det så gjør du mer enn det, du står på barikadene og vil ha endret på prikkesystemet. Og tro meg, det kommer ikke til å skje. Så enkelt er det. Prikkesystemet er godt etablert her på FP, og man kan like det eller ikke, men sånn er det. Og for å være ærlig så synes jeg det ville vært mye mer realt å ta problemet med de to røde prikkene du hadde fått før denne tråden, opp med dem som hadde sendt dem, eller i det minste vært ærlig med nøyaktig hva det var som initierte denne tråden. For meg virker det nemlig bare som du sutrer over noen røde prikker. Nå har jeg ikke vært så mye her inne på FP de siste dagene, så jeg vet ikke hvorfor du har pådratt deg akkurat de prikkene, men for å gi deg et råd: Get over it.

Gammel 29-11-08, 21:04   #114
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

HAH! Der kom den reaksjonen jeg ventet på.
Hadde faktisk tenkt å etterlyse "Men så finn deg et annet sted å være,da" kommentaren - men her var'n jo!

Selvfølgelig vil man ikke slå av ryktesystemet. Det er jo utrolig koselig med grønne prikker og hyggelige kommentarer.

Klarte ikke å holde fingrene fra tastaturet lengre.

Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:05   #115
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og for å være ærlig så synes jeg det ville vært mye mer realt å ta problemet med de to røde prikkene du hadde fått før denne tråden, opp med dem som hadde sendt dem.

Å nei! Man må ikke FINNE på å spørre noen om hvorfor de har rødprikket deg! Det bærer riktig så galt av sted!

Gammel 29-11-08, 21:06   #116
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Klarte ikke å holde fingrene fra tastaturet lengre.

Nope!

Gammel 29-11-08, 21:06   #117
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hele avhenger vel av om man tar det personlig, eller ikke.

Er det slik at man føler det går på person og har mer preg av mobbing, så kan det innrapporteres. Slikt er selvsagt heller ikke akseptabelt.

For eget vedkommende kan nok gode argumenter som knekker mine være vel så "sårende" som å få en rødprikk med "Iddiot!" på, eller en som ikke er begrunnet, men som i alt annet reagerer man ulikt.

Du Canto har selvsagt også rett til din mening - jeg er bare ikke enig med deg.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:08   #118
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nope!

Noen må jo bare være litt bitchy.

Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:09   #119
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er greit med de røde prikkene så lenge de er saklige jeg.

Jeg må si jeg hadde blitt litt lei meg om jeg hadde fått en rød prikk pga avataren min feks. Eller fordi jeg stavet noe feil.

Og å sende avgårde en rød prikk uten kommentar blir bare feigt i mine øyne. Et punktum sier så lite.

Jeg har selv feks fått to røde pga en feilslått kommentar ang likestilling. Det er egentlig ganske komisk siden flere oppfatter meg som litt "rødstrømpe" i virkeligheten, om jeg kan få bruke et slikt ord. Men det kunne jo ikke de som prikket meg vite.

Akkurat dette er vel en utfordring på nettet. Det at man ikke ser ansiktet til den som skriver. Og derfor kan det bli litt lett å dømme også? Kanskje litt for lett noen ganger?

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 21:10   #120
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Noen må jo bare være litt bitchy.

Seff!

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.