Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye penger legger dere i gave til hvert enkelt av barna deres?
Under 200 kr 1 0,76%
200-500 kr 27 20,61%
500-1000kr 55 41,98%
1000-1500 kr 29 22,14%
1500 - 2500 kr 18 13,74%
Over 2500 kr 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 10:26   #81
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye penger legger dere i gavene til hvert enkelt barn?

Det varierer i grunnen veldig. Vi pleier å kjøpe ting de trenger og har lyst på. F.eks ski, sykkel osv. I år vet jeg ikke helt. De skal uansett få hvert sitt katvigsengesett. Minsta får kanskje 3 hjulsykkel, største har vi ikke peiling på. Mulig det rett og slett blir Lego, noe han virkelig liker å holde på med. Vi bruker som regel rundt 1000,- pr barn.

Gammel 08-11-08, 10:33   #82
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

jbhvbv

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:35   #83
3ne
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
3ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjøper stort sett det de trenger eller ønsker seg mest, summen varierer fra år til år..

3ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:04   #84
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ref. en annen tråd. Mazungen får gjerne gaver kjøpt på salg hun. F.eks vet jeg hun har ønsket seg et "bamseverksted" det fant jeg nå til 75 kroner. Husker ikke før prisen, men det var av de tingene jeg har helt avskrevt som tull. Til under en flaske vin kan hun jo få morre seg med det i julen. (+ noen ekstra skinn).

Mazungen har ikke lenger besteforeldre på begge sider, og da blir det naturlig nok færre store gaver. Da er det naturlig for meg å kompensere litt. Det er også naturlig for meg at det er hun som mottar mest i vår familie.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 13:39   #85
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer. Noen ganger har vi kjøpt relativt dyre ting, ski eller møbler. Er det ikke noe spesielt de trenger kjøper vi ikke masse dill bare for å nå en bestemt sum. Vi har stor familie begge to, og det blir egentlig for mye gaver som det er.

Etter hvert som de blir eldre regner jeg med at de ønsker seg mobil, sportsutstyr og klær, og da øker sikkert prisen på gavene. Jeg synes det er greit at de faktisk går og ønsker seg noe en stund, i stedet for at de får alt med en gang. (Vi har flere ganger fått ønskeliste fra attpåklatt-svigerinnen min noen uker før jul, men innen juleaften har hun allerede fått mye av det som sto på listen. Det er også nesten umulig å finne en gave i vår prisklasse, for bøker/dvd/klær etc får hun fortløpende.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 20:02   #86
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

jbhvbv

Her var det vist ei som hadde noe hun ville si.
Jeg har ikke noe fast beløp jeg bruker på jentene.
Kjøper det de ønsker seg og kanskje litt ekstra.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:44   #87
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det varierer så veldig. Minste øsnker seg ikke noe sørlig dyre ting. Hun kan bli overbegeistret over et viskelær. 6åringen skal få taklampe og skrivebordslampe, for det trenger hun og det vet jeg hun blir glad for.

Emneord
julegaver

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.