Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaver - salg/ordinær pris?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 16:50   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg syns nå det er litt forskjell på hvem jeg kjøper til. Er det en bursdagspresang til et bhg-barn legger jeg meg i utgangspunktet på en maxpris, f eks 100,-, og hvis jeg da finner noe jeg synes er fint/praktisk /bra til mindre pris kjøper jeg det og legger ikke alltid i mellom. Noen ganger hvis jeg er usikker på om det faller i smak eller "passer" og det er kjøpt på salg så det vil bli vanskelig å få bytta det, hender det jeg legger imellom litt, bare sånn for skams skyld. Klær kjøper jeg alltid større enn eg vet barnet bruker nå.

Hvis det er til nære venner/søsken/annen familie fisker jeg gjerne etter ønsker i forkant og kjøper for maxsum. Så hvis jeg da finner en ting jeg vet de ønsker seg og jeg får den til halv pris så blir det mer i presangen for min tilmålte penger.

Jeg synes det er helt greit, nesten et must, å ha noen retningslinjer for størrelsesordenen på pris for presanger, f eks gjerne mellom 200-300,-, så unngår man pinlige situasjoner som at noen har kjøpt for mye mens jeg gir en liten filleting.. Og til venners barn kan jeg finne på å nevne hva jeg pleier å legge meg på. Andre får gi etter sin egen lommebok.

Konklusjonen er at jeg ser an hvem jeg kjøper til , hva jeg har funnet, om det er noe jeg vet de trenger eller ønsker seg, og om det er mulig å få byttet det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.