|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg hadde nok blitt litt grinete om jeg fant ut at en jeg hadde avtalt gavepris med hadde handlet på salg. Altså ikke det å handle på salg i seg selv, men jeg hadde handlet for hele summen, og hadde forventet det samme tilbake om det var avtalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Hvis jeg er blitt enig med noen om en sum sånn, ville jeg kjøpt for den summen og bare vært glad for å kunne gi en flottere gave hvis deler av den ble funnet på salg. Det er imidlertid sjelden jeg har en avtalt sum å forholde meg til, og når jeg handler julegaver til nieser og nevøer, har jeg en sum på ca 200 kr jeg forholder meg til, men den har jeg som personlig rettesnor, ingen avtale med de andre. I det tilfellet kjøper jeg ikke nødvendigvis noe ekstra hvis jeg finner en gave på salg. Men finner jeg en gave til 400 kr som er nedsatt til 200 kr som er helt perfekt, kjøpe jeg den... så jeg er på ingen måte konsekvent |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
![]() |
#4 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
Det henger sammen med resten av innlegget. Les det i sammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
nygift
|
![]() Sv: Gaver - salg/ordinær pris?Jeg kjøper for den sumen vi har blitt enige om.
![]() |
|
|