Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 18:28   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Knerten: Skaff deg en sau. De kan man la gresse absolutt hvor som helst. : ond:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:29   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Praktisk med ullklær og gressklipper!

Gammel 04-11-08, 18:30   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Åh nei du. Naboene til mamma har hatt sauer på beite på et jorde mitt i et boligfelt i mange mange år. Nå er det kommet et leilighetshus der, og sauene måtte vike.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:31   #4
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde jo vært fantastisk!
"Jeg har skaffet meg et par sauer. Håper det ikke gjør noe at de tusler litt rundt på egenhånd, som kattene deres?"

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:32   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt forundret over svarene her. Det er kattenes naturlige væremåte å gå fritt rundt, ihvertfall vanlige huskatter, og det er dyreplageri å holde dem i bånd. Men man kan selvfølgelig utrydde alle dyr som ikke passer andre. Jeg misliker STERKT store og skumle hunder som ikke blir holdt i bånd av tragiske hundeeiere, og kunne godt tenkt meg et generelt forbud mot hundeturgåing i tettbebygd strøk, og samtidig kunne jeg også tenke meg å gi eierne en god omgang juling. En behandling de sent vil glemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:34   #6
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er mange dyr som en gang i tiden naturlig vandret rundt på lik linje med det katten gjør idag.
Forøvrig misliker jeg hunder uten bånd mer enn katter generelt sett.

Gammel 04-11-08, 18:37   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Det er mange dyr som en gang i tiden naturlig vandret rundt på lik linje med det katten gjør idag.
Forøvrig misliker jeg hunder uten bånd mer enn katter generelt sett.

Det gjelder vel alle forfedrene til våre husdyr, også ulver.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:38   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ulver går fortsatt fritt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 04-11-08, 18:41   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ulver går fortsatt fritt.

Selvsagt, er det et argument for at hunder (som stammer fra ulvene) skal gjøre det? Det er jo konklusjonen når du sier det er i kattens natur å gå fritt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:44   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Selvsagt, er det et argument for at hunder (som stammer fra ulvene) skal gjøre det? Det er jo konklusjonen når du sier det er i kattens natur å gå fritt.

Akkurat det med at hundene stammer fra ulver blir litt søkt, det er generasjoner siden og det er avlet fram så utrolig mange raser til mange forskjellige formål, så dette med å gå i bånd er vanligvis ikke dyreplageri når det gjelder hunder.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 04-11-08, 18:44   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt forundret over svarene her. Det er kattenes naturlige væremåte å gå fritt rundt, ihvertfall vanlige huskatter, og det er dyreplageri å holde dem i bånd. Men man kan selvfølgelig utrydde alle dyr som ikke passer andre.

Eller man kan la være å anskaffe dem når man bor tett.
Vi har forresten rev luskende rundt husene her.

Gammel 04-11-08, 18:39   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Riktig. Så å bruke argumentet om at katters naturlige væremåte er å vandre fritt rundt holder ikke helt mål. Det var opprinnelig all dyrs naturlige væremåte.

Gammel 04-11-08, 18:36   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt forundret over svarene her. Det er kattenes naturlige væremåte å gå fritt rundt, ihvertfall vanlige huskatter, og det er dyreplageri å holde dem i bånd. Men man kan selvfølgelig utrydde alle dyr som ikke passer andre. Jeg misliker STERKT store og skumle hunder som ikke blir holdt i bånd av tragiske hundeeiere, og kunne godt tenkt meg et generelt forbud mot hundeturgåing i tettbebygd strøk, og samtidig kunne jeg også tenke meg å gi eierne en god omgang juling. En behandling de sent vil glemme.

Fra 1. april til 20. august er det båndtvang for alle hunder. Her gis en oversikt over reglene om båndtvang. Bla. hva man kan gjøre med løse hunder i båndtvangstiden, og med hundeeiere som overtrer båndtvangsbestemmelsene.
Dette gjelder også i tettbygde strøk. Enkelte kommuner har båndtvang hele året.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:38   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Fra 1. april til 20. august er det båndtvang for alle hunder. Her gis en oversikt over reglene om båndtvang. Bla. hva man kan gjøre med løse hunder i båndtvangstiden, og med hundeeiere som overtrer båndtvangsbestemmelsene.
Dette gjelder også i tettbygde strøk. Enkelte kommuner har båndtvang hele året.

Det der er jeg fullstendig klar over, synd mange ikke overholder det. Jeg er alltfor redd for store hunder til at jeg tør nærme meg med beskjed til eierne om dette, langt ifra sørge for at ukjente folk blir anmeldt. Da har jeg enten hoppet panikkslagen foran en bil eller er noen kilometer avgårde i motsatt retning gjennom andres hager og busker.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.