Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 17:24   #101
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Hun bør få seg enebolig på landet om hun er så allergisk at naboen ikke kan ha katt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 17:26   #102
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså seriøst.. Det er ganske hemmende å være allergisk. Jeg tror ikke noen hyperallergiske bevisst kjøper leilighet hvor man vet det er masse dyr, men jeg synes det blir litt rart å forvente at hyperallergiske skal skygge unna veldig store deler av boligmarkedet i tilfelle naboen skal skaffe seg husdyr. Jeg synes vel kanskje heller det burde være regelverk mot dyrehold i vertikaltdelte boliger enn at allergikere må skygge unna hele boligmarkedet.

Men det finnes da veldig mange borettslag hvor det ikke er lov med husdyr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 17:30   #103
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hva sier man til besteforeldre som ikke kan la katten være ute når vi er på besøk da? Det avhjelper litt på reaksjonene at katten ikke går omkring og gnir seg på oss, selv om det selvfølgelig er allergener på møbler og slikt. Jenta vår har ved flere anledninger reagert med nyseanfall som ikke vil gi seg selv med allergispray, eller røde øyne som ikke blir bedre med medisiner. Allikevel kan de ikke la være å ta inn katten.

Vet du hva? Da hadde jeg ikke reist dit på besøk!

Gammel 04-11-08, 17:31   #104
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 17:44   #105
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det som er litt spesielt med katter er jo at de er mye ute og steifer. Naboene våre hadde en svær hund, mange kaniner, hamster, fugler og fisk (), men det var bare kattene som gikk inn til andre naboer, gravde opp blomsterbed og brukte andres hage som toalett.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:07   #106
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke jeg heller.

Vi føler ikke vi har så mye valg, de bor langt unna, og dette er altså et så vanskelig tema at dere tror ikke. Vi burde sikkert satt hardt mot hardt, men det er ikke så lett det heller...

Gammel 04-11-08, 18:15   #107
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det som er litt spesielt med katter er jo at de er mye ute og steifer. Naboene våre hadde en svær hund, mange kaniner, hamster, fugler og fisk (), men det var bare kattene som gikk inn til andre naboer, gravde opp blomsterbed og brukte andres hage som toalett.

Det er det som er problemet - katteeiere slipper dyrene sine ut uten tilsyn og påfører dermed naboene dritt og møkk og stank. Og allergibesvær.

Gammel 04-11-08, 18:27   #108
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg hadde ikke kjøpt et vertikaltdelt hus om jeg var hyperallergisk mot pelsdyr, syrinbusker osv.

Du fleiper, ikke sant? Eller mener du seriøst at hvis folk ikke skaffer seg en enebolig (som de kanskje ikke kan finansiere), så kan de takke seg selv hvis de er plaget av allergien sin?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:27   #109
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg misliker katter sterkt. De fleste naboene mine har katter som reker rundt i hagen vår til stadighet. De roter rundt i bedene, bæsjer overalt, tisset i vognen som sto ute osv.

Det er i grunn merkelig at det er lov til å ha et dyr som kan gå løst som den, og eier, selv vil.
Jeg har lurt på hva naboene ville si hvis jeg proklamerte at jeg hadde skaffet meg 4 stk. Canadagjess som skulle gå løst i hagen min. De ville selvfølgelig også komme over i naboenes hage for å gjøre fra seg der, men det blir vel omtent på lik linje med deres katter.
Det hadde blitt ramaskrik.

Og jeg kan bare ærlig innrømme at jeg går etter kattene som er i hagen vår, med vannslange og spyler dem . Vi snakker vanlig hageslange her, ikke høytrykkspyler (i tilfelle noen trodde det). Katter tåler vann, men misliker det.

Med tanke på mannens og nabokonens allergi, er det noe annet dyr dere kunne vurdere? Kanin, hamster, marsvin, hund e.l?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:28   #110
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten: Skaff deg en sau. De kan man la gresse absolutt hvor som helst. : ond:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:29   #111
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Praktisk med ullklær og gressklipper!

Gammel 04-11-08, 18:30   #112
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Åh nei du. Naboene til mamma har hatt sauer på beite på et jorde mitt i et boligfelt i mange mange år. Nå er det kommet et leilighetshus der, og sauene måtte vike.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:31   #113
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde jo vært fantastisk!
"Jeg har skaffet meg et par sauer. Håper det ikke gjør noe at de tusler litt rundt på egenhånd, som kattene deres?"

Gammel 04-11-08, 18:32   #114
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt forundret over svarene her. Det er kattenes naturlige væremåte å gå fritt rundt, ihvertfall vanlige huskatter, og det er dyreplageri å holde dem i bånd. Men man kan selvfølgelig utrydde alle dyr som ikke passer andre. Jeg misliker STERKT store og skumle hunder som ikke blir holdt i bånd av tragiske hundeeiere, og kunne godt tenkt meg et generelt forbud mot hundeturgåing i tettbebygd strøk, og samtidig kunne jeg også tenke meg å gi eierne en god omgang juling. En behandling de sent vil glemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:34   #115
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Det er mange dyr som en gang i tiden naturlig vandret rundt på lik linje med det katten gjør idag.
Forøvrig misliker jeg hunder uten bånd mer enn katter generelt sett.

Gammel 04-11-08, 18:35   #116
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det som er problemet - katteeiere slipper dyrene sine ut uten tilsyn og påfører dermed naboene dritt og møkk og stank. Og allergibesvær.

Det perfekte husdyr. Du får kosen, alle andre får ubehaget. For de gjør jo ikke fra seg hjemme. Andre dyr må du jo lufte, plukke opp bærsj eller gjøre rent hos.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:36   #117
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg er litt forundret over svarene her. Det er kattenes naturlige væremåte å gå fritt rundt, ihvertfall vanlige huskatter, og det er dyreplageri å holde dem i bånd. Men man kan selvfølgelig utrydde alle dyr som ikke passer andre. Jeg misliker STERKT store og skumle hunder som ikke blir holdt i bånd av tragiske hundeeiere, og kunne godt tenkt meg et generelt forbud mot hundeturgåing i tettbebygd strøk, og samtidig kunne jeg også tenke meg å gi eierne en god omgang juling. En behandling de sent vil glemme.

Fra 1. april til 20. august er det båndtvang for alle hunder. Her gis en oversikt over reglene om båndtvang. Bla. hva man kan gjøre med løse hunder i båndtvangstiden, og med hundeeiere som overtrer båndtvangsbestemmelsene.
Dette gjelder også i tettbygde strøk. Enkelte kommuner har båndtvang hele året.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:37   #118
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Det er mange dyr som en gang i tiden naturlig vandret rundt på lik linje med det katten gjør idag.
Forøvrig misliker jeg hunder uten bånd mer enn katter generelt sett.

Det gjelder vel alle forfedrene til våre husdyr, også ulver.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 18:38   #119
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Fra 1. april til 20. august er det båndtvang for alle hunder. Her gis en oversikt over reglene om båndtvang. Bla. hva man kan gjøre med løse hunder i båndtvangstiden, og med hundeeiere som overtrer båndtvangsbestemmelsene.
Dette gjelder også i tettbygde strøk. Enkelte kommuner har båndtvang hele året.

Det der er jeg fullstendig klar over, synd mange ikke overholder det. Jeg er alltfor redd for store hunder til at jeg tør nærme meg med beskjed til eierne om dette, langt ifra sørge for at ukjente folk blir anmeldt. Da har jeg enten hoppet panikkslagen foran en bil eller er noen kilometer avgårde i motsatt retning gjennom andres hager og busker.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 04-11-08, 18:38   #120
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det gjelder vel alle forfedrene til våre husdyr, også ulver.

Ulver går fortsatt fritt.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.