|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stoiker
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg lager en middag, og de spiser stort sett det de får servert. Nekter de konsekvent lager jeg en brødskive til dem slik at de skal slippe å gå sultne.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Hvis jeg vet at jeg lager middag barna ikke spiser, lager jeg to middager, men hvis de sier under måltidet at de ikke liker får de brødskive..
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Det er ikke enkelt å ha saklige eller i det hele tatt gode diskusjoner når du går på person på dette måten, Skremmern. Jeg ser overhodet ikke noe i Isbjørnens sitater som skulle tilsi en slik reaksjon fra din side. Jeg har et barn som er temmelig vanskelig i matveien (det nye er at mat er aua
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?*fjernet sitat*
-lost behind where all things fall- Sist redigert av DM : 11-11-08 kl 09:03. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Helt enig i alt, Olympia. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?
Det var min teori det også, gitt!
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Her har repertoiret økt veldig, veldig gradvis. Ungene er egentlig ganske skeptiske, og lillemor levde vel stort sett på pupp til hun var 14 måneder. Da utvidet hun til brødskive med leverpostei, og pølser.
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Jepp, samme her.
|
|
|
#12 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Tror Skremmer'n har stått opp på gal fot de siste dagene.
|
|
|
#14 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men kjære deg, hvorfor skriver du at du ikke gjør det da?
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg skjønner godt at Skremmern ble sint her. Jeg har bladd frem og tilbake flere ganger, og jeg aner ikke hvor Isbjørnen finner informasjonen hun påstår hun har om Skremmern, og for å være ærlig så hadde jeg reagert også dersom noen begynte å tolke meg på den måten uten å ha noe informasjon. Og selv om jeg ikke ville blitt sur av at noen som har alletende barn uttaler seg arrogant om en problematikk de ikke vet noe om, så ville jeg hvertfall ha himlet med øynene for meg selv og fortalt dem at de var på villspor. (Skjønt, hadde noen begynt å tolke meg og mine handlinger uten at jeg hadde sagt noe om dem, så er det mulig jeg også hadde blitt litt sur av meg (totalt sett).
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg er helt enig med DM, og høyner med at jeg nok ville blitt veldig sur om noen var såpass arrogant i sine uttalelser om ting som angikk meg. Jeg er heldig og har barn som stort sett spiser godt, men jeg har selv vært et "kresent" barn. Og jeg har følt bedrevitende kommentarer på kroppen, fysisk i form av at maten kom rett opp igjen etter at jeg omtrent ble tvunget til å spise ting jeg visstnok bare var for kresen til å like. Ikke av foreldrene mine, de viste sunn fornuft, men av andre i nær familie.
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Men hvis derimot poenget er å få folk til å skjønne at man er provosert og sint (og kanskje til og med lei seg, hva vet jeg?), så kan det derimot være ganske effektivt og hensiktsmessig å være sint.
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Får ikke prikket deg, Skremmern, men jeg skulle bare si at jeg forstod reaksjonen din. Jeg hadde også reagert, dvs. gjorde det og.
|
|
|
#19 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg lager ikke to middager! De får spise det de får servert. Jeg tvinger selvsagt ikke maten i dem, men regelen er at de skal i hvert fall smake på maten før de nekter å spise. Og det er alltid noe de uansett kan spise, f.eks. hvis de ikke vil ha fisken, kan de spise pasta/poteter, grønnsaker og saus. Hvis de spiser veldig lite, lar jeg gjerne kveldsmaten komme litt tidligere.
|
|
|
#20 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Enig med Honeybunny. Jeg har samme slags barn som Skremmern, tror jeg, og blir også oppgitt av folk som tror de vet bedre enn meg hvordan barnet mitt funker. Men jeg tror ikke man oppnår forståelse for den følelsen med hersketeknikker og aggresjon.
|
![]() |
|
|