Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.
Jeg er hverken syk selv eller har syke barn. Men jeg er helt alene (barnefar er død) og har mer enn nok med det jeg har stilt opp på (de tingene som har vært obligatorisk for klassetrinnene, slik det organiseres på barnas skole, pluss at jeg har vært klassekontakt ett år for hvert av barna og stort sett møtt opp på foreldremøte, bakt kaker og slikt). Når pliktløpet er gjort har jeg forbeholdt meg retten til å si nei.
Den dagen det kreves sykdom for at man ikke skal stille opp så må jeg defineres som en sviker, faktisk. Slik kan det ikke være.
Du har kanskje ikke lest alle innleggene mine i denne tråden - jeg har nevnt aleneforeldre uten nettverk i tidligere innlegg, så jeg fant det unødvendig å ramse opp alle mulige varianter av livssituasjoner som gjør det vanskelig å stille opp i akkurat dette siste innlegget mitt.
Å gå i detaljer på nytt og på nytt i en slik diskusjon gjør innleggene unødvendig lange og vanskelig tilgjengelige.