Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Sant nok!
Men et spørsmål: Til Zoë, og noen andre. (Husker ikke hvem) Tenker dere på at når dere sier "Nei, takk, det passer ikke", er det noe andre som må i ilden-igjen. En mor eller far som sikkert ikke er fysisk eller psykisk syke, og heller ikke er aleneforeldre, men som jobber 8 timers dag- minst- og har to timer om kvelden og noen usle helger som de også gjerne vil tilbringe med barna sine og ikke i pølseboden på fotballkampen? Jeg mener ikke å være kritisk til noen her inne, egentlig. Jeg prøver vel også bare å vise fram den andre siden.
For å sette å spissen: Er man så heldig å være frisk, ressurssterk og i et forhold, bør man stille opp mer enn sin rettmessige del for de som er mindre heldig stilt? Selv om det i sin tur fører til at man selv kan møte veggen en dag.
Det du nevner her er akkurat grunnen til at jeg velger å ikke utbrodere for enhver hvorfor jeg ikke møter opp. Jeg vet VELDIG godt at andre har det stritt også. Derfor er det aldri med lett hjerte at jeg sier nei til å ta i et tak. Idag har jeg definitivt hatt dårlig samvittighet, men jeg MÅ sette grenser. Det er snakk om å leve et godt liv den tid jeg har på denne jord....og ha overskudd for familien min...de er og blir de viktigste for meg..
Enhver har ansvar for å ikke ta på seg så mye at man møter "veggen". Noen tåler mindre før de møter "veggen" enn andre. Hver enkelt av oss må sette den grensen. Ingen kan vurdere hva som er for mye for andre....
|