Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-08, 19:15   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Før jeg ble syk var jeg FAU-leder en kort periode. Jeg overtok etter en som måtte slutte på slutten av skoleåret. Jeg var med og hjalp til på hver eneste 17. mai. Jeg var foreldrekontakt i flere år. Jeg satt i samarbeidsutvalget på skolen og i barnehagen,et år på hvert sted. Jeg har definitivt tatt mine tak.

Målet mitt med denne tråden var at noen kunne se det fra den siden også. Jeg kan godt være den forelderen dere aldri har sett på 17. maidugnader de siste fem årene.... nå har 17. maitiden vært eksamenstid for meg også da....

Jeg er ikke enig med Rine i at man har loddtrekning. Noen mennesker har store problemer med å ta på seg et foreldrekontaktansvar. Ikke alle har så stor tro på seg selv så de tør det. Jeg vil heller foreslå at man lager et spørreskjema og spør hva foreldrene kan bidra med. Kanskje noen syns det er lettere å bake kaker enn å ta foreldrekontaktansvaret f.eks.

Jeg synes tråden din var fin, selv om jeg selvfølgelig visste om "den andre siden" fra før. Det høres jo også ut som om du bidrar med ditt, der du kan.

Jeg mente ikke loddtrekning, men en slags rullering kanskje? Likevel ser jeg poenget med at noen kanskje synes at f.eks klassekontaktrollen er litt skummel. (Det hadde f.eks vært en tragedie for meg om noen hadde bedt meg om å ha noe form for budsjettansvar.) Poenget mitt var vel at alle bør bidra der de kan. Man kan ikke forvente å slippe unna all form for dugnadsarbeid o.l i 18 år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.