|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
Men da tenker vi jo likt- egentlig :blunk: Har du vært i FAU for kort tid siden, har du vel gjort ditt for en stund? Jeg tenker også slik: Er jeg hjemme i fødselspermisjon f.eks, er jeg raskt ute med å melde meg til slike ting, nettopp fordi jeg vet at det kommer mer "busy" tider senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Et annet aspekt er at det som oftest er de som er mest engasjerte som bestemmer aktivitetsnivået. Og så forventer de at alle andre skal følge opp. Det er ikke sikkert alle ser nytten eller gleden i bli-kjent-kvelder, kina-kveld, FN-fest, julefest, nyttårsfest, sommerfest, vårfest, høstfest osv.
![]() |
#23 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Før jeg ble syk var jeg FAU-leder en kort periode. Jeg overtok etter en som måtte slutte på slutten av skoleåret. Jeg var med og hjalp til på hver eneste 17. mai. Jeg var foreldrekontakt i flere år. Jeg satt i samarbeidsutvalget på skolen og i barnehagen,et år på hvert sted. Jeg har definitivt tatt mine tak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Pauset
|
Takk! Det syns jeg også. Vi må gå noen runder med våre holdninger til andre mennesker. Ingen kan si noe om hvordan det er å gå i deres sko..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg ser hva dere mener.
![]() |
#27 |
Halloen!
Jeg synes tråden din var fin, selv om jeg selvfølgelig visste om "den andre siden" fra før. Det høres jo også ut som om du bidrar med ditt, der du kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
|
Du sier "spesielle grunner". Jeg vil si at jeg har "spesielle grunner", men jeg vil ikke bli stående og sutre over at jeg ikke kan når jeg egentlig er hjemme og har tid, i andres øyne. Jeg er sikkert ikke den eneste. Jeg er så drittlei av å stadig måtte unnskylde meg, fordi jeg ikke har helse til det. Min søster har en sønn på hockey. Takk og lov at jeg ikke har det. Det koster mange penger og mye dugnadstid fra foreldrene. Der hører jeg også at enkelte får så "hatten passer" fordi enkelte ikke stiller opp så mye som de andre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
De som bare har kjent meg de siste fem årene vil nok si at jeg er av de som aldri stiller opp. Jeg er med veslemor på fotball innimellom. Mannen min og jeg bytter på det. De som kjente meg før jeg ble syk vil si noe annet om meg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Nå har jeg små barn som ikke har begynt på noen fritidsaktiviteter enda, og jeg har ikke vært med i Fau i barnehagen fordi jeg jobber i samme barnehage og ikke vil ha en dobbeltrolle der. Men jeg syns det er synd at noen ikke gidder, for de finnes, for det er dem som ødelegger for dem som faktisk ikke kan eller klarer av en eller annen grunn. Jeg bruker dog lite tid på å tenke på hvorfor folk ikke stiller, men det er mulig det kan komme til å irritere meg når barna begynner på fotball eller lignende ting... Da skal jeg sannelig huske på denne tråden og heller prøve å tenke at folk som regel har grunner for å ikke stille opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Absolute Beginner
|
Et viktig poeng. Hypre mennesker som elsker å stelle istand finnes alle steder. Jeg er meg i FAU i barnehagen, og det er alt fra nokså ferske foreldre med små ettåringer, til godt voksne fembarnsforeldre. Det er en del uenighet rundt hvor mye vi skal stelle i stand ja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...
Det må jeg si meg veldig enig i
![]() |
#36 |
By the Sea
|
Kloke ord.
![]() |
#37 |
Halloen!
Sant nok! Sist redigert av rine : 25-10-08 kl 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
Jeg ser den, men da jeg var kreftsyk med stor risiko for å dø, enslig med eneomsorgen for et barn, ingen avlastnig og ingen familie i nærheten, ja den tiden mener jeg faktisk at andre som var i en heldigere situasjon burde ta mer enn sin del for et medmenneske. |
![]() |
![]() |
#39 |
I mål
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Interessant tråd. Jeg synes temaet Jessica tok opp var både interessant og aktuelt, og det er mange spennende svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pauset
|
Det du nevner her er akkurat grunnen til at jeg velger å ikke utbrodere for enhver hvorfor jeg ikke møter opp. Jeg vet VELDIG godt at andre har det stritt også. Derfor er det aldri med lett hjerte at jeg sier nei til å ta i et tak. Idag har jeg definitivt hatt dårlig samvittighet, men jeg MÅ sette grenser. Det er snakk om å leve et godt liv den tid jeg har på denne jord....og ha overskudd for familien min...de er og blir de viktigste for meg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|