Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Spinnåff: Hva er det dyreste plagget du har i skapet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-08, 20:51   #61
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnåff: Hva er det dyreste plagget du har i skapet?

En kjole moren min kjøpte til meg i Bogstadveien for sju år siden, til den nette sum av 2500,-. Jeg har brukt den masse og komplimentene har haglet over den, så den har faktisk vært verdt prisen.

Samme mor forærte meg en skinnjakke til 1800,-, det er vel det nest dyreste jeg har.

Gammel 25-10-08, 21:09   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp. Hun blir mo i knærne bare hun ser en Bergans-jakke. Nå har hun heldigvis funnet en jobb hvor hun kan meske seg i denslags uten at lommeboka kreperer.

Bergans gjør meg definitivt IKKE mo i knærne, det er mange andre slags klær som frister mer å bruke penger på. Jeg syns jo det er greit å ha en varm og funksjonell jakke til turbruk, men klarer meg fint med rimeligere varianter. Ville heller lagt mye penger i f.eks. en fin ullkåpe eller skinnjakke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:11   #63
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utenom bryllupskjolen/selskapskjolen som kostet kr 3500,-, så tror jeg det dyreste plagget jeg har kjøpt var ei skinnjakke til kr 1600,- som jeg kjøpte for hele min første månedslønning som 15 åring for snart 23 år siden.

Det dyreste jeg har kjøpt som jeg fortsatt har er gortex-joggeskoene mine til kr 750,-. Jeg ønsker meg ei jakke, men den koster kr 800,- så det syns jeg blir litt i overkant av hva jeg ønsker å bruke på ett klesplagg.

Gammel 25-10-08, 21:12   #64
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Bergans gjør meg definitivt IKKE mo i knærne, det er mange andre slags klær som frister mer å bruke penger på. Jeg syns jo det er greit å ha en varm og funksjonell jakke til turbruk, men klarer meg fint med rimeligere varianter. Ville heller lagt mye penger i f.eks. en fin ullkåpe eller skinnjakke.

Veldig veldig enig.

Har mye diverse jeg , i forskjellige prisklasser fra feks Lindex, H&M til feks Chloè og Marc Jacobs.
Det dyreste er to skinnjakker fra Munthe plus Simonsen. Ja og en skinnjakke fra Replay. Alle tre kostet det samme. *pris ikke nevnt*

Gammel 25-10-08, 21:14   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og jeg låner syrrans turjakker når jeg en sjelden gang blir lurt ut i Frisk Luft, så klesbudsjettet går til streetwear. (Nei, det er ikke ment så teit som det ser ut, men rett og slett klær som fungerer til mitt vanlige jobb-, mamma- og uteliv, ergo er streetwear betegnende. Så det så.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:28   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle også gjerne brukt penger på flotte kåper og kjoler, men jeg synes nesten jeg må prioritere anvendelige klær som jeg er nødt til å ha likevel. Og jeg har tilgode å finne gode nok (og rimelige) allværsjakker. Så får det bare være så typisk norsk som det tydeligvis er med allværsjakker. I dette været vi har ute akkurat i skrivende stund, er det ikke annet å ha på seg.

Jeg eier forøvrig ingen Bergansjakke, i motsetning til 90% av alle nordmenn. Jeg har dermot en Bergansbukse. Beste turbuksa ever.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:29   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda. Skinnjakke med lun hettejakke inni fungerer utmerket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:45   #68
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergans gjør meg definitivt IKKE mo i knærne,

Ikke meg heller.

De ser merkelige ut på meg. Og ikke er det spesielt bra kvalitet heller, ifølge dem som har peiling på sånt. Men de har gjort et markedsføringskupp gjennom 71 grader nord.

:ønske meg Norrøna-jakke:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:47   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allværsjakker er sikkert kjempebra å ha i ruskevær, og jo mer man er ute, jo mer verdt pengene blir de jo. Men jeg syns det er rart at folk velger å bruke dem til "allslagsvær"-jakker. For FINE er de jo ikke.

Gammel 25-10-08, 21:49   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passer ikke så veldig godt utenpå selskapskjolen på julebord, ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:52   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Allværsjakker er sikkert kjempebra å ha i ruskevær, og jo mer man er ute, jo mer verdt pengene blir de jo. Men jeg syns det er rart at folk velger å bruke dem til "allslagsvær"-jakker. For FINE er de jo ikke.

Nei, jeg bruker dem ikke i fint vær. (Bortsett fra på tur, noe jeg er relativt ofte.) Ordet "allværsjakke" er litt misvisende, det er vel ikke mange som går med dem i solskinn, i hvert fall ikke til vanlig.

Men jeg tror nok at 80% av mine turer utendørs kan klassifiseres som tur i en eller annen variant. Jeg er ingen superspreking, men jeg er altså mye ute på tur. De gangene jeg ikke er på tur, er jeg på besøk eller i butikken. Da er det jo penere med en kåpe eller fin jakke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 21:59   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det ikke er ruskevær så liker jeg i grunn bedre å ha på en "vanlig" ulljakke, dongerijakke, trench eller noe (eller den stjålne skinnjakka. ), også om det er "tur".

Jeg syns jeg ser MANGE i byen i allværjakker på oppholdsdager.

Gammel 25-10-08, 22:10   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns jeg ser MANGE i byen i allværjakker på oppholdsdager.

I Trondheim er det som kjent ikke så greit å vite hvilket vær det blir kl. 12 ut i fra hvilket vær det var kl. 10, så jeg foretrekker allværsjakke når jeg sykler på jobb. Da spiller det ingen rolle hvilket vær det er når jeg skal hjem igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:13   #74
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har arvet en Burberry trench coat av farmor. Jeg vet ikke hva den kostet, men jeg er rimelig sikker på at det er det dyreste plagget jeg har.

Gammel 25-10-08, 22:14   #75
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg er Bergans elsker.
Men det er nok mykje som teller inn, eg bur omtrent på høgfjellet og er litt meir sporty type. Er ikkje glad i 71 grader nord jakkene men dei litt meir nøytrale. Har tre (skalljakke, softshell og fleece) og ønsker meg to til (dunjakke og ein anna fleece).

Gammel 25-10-08, 22:19   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er like gjerrig til meg selv som til barna. Jeg har jo en bunad og en brudekjole, men utover det må det være penkjolen fra InWear. Jeg kjøpte den til 499,- på kjempesalg, men hadde virkelig vondt i magen en god stund etterpå. Kjolen er fantastisk flott da, så jeg er glad for at jeg hoppet i det den gangen.

Jeg har allværsjakke jeg også og bruker den som turjakke, men var for kjipt til å kjøpe Bergans. (selv om jeg digger dem) Derfor ble det Stormberg på meg og den kostet 1200 kr.

Sist redigert av Blondie : 25-10-08 kl 22:24.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:30   #77
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inntil ganske nylig forbandt jeg kun Bergans med fjelltelt og skolesekker fra 80-tallet. trendy er jeg, lizzom.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:03   #78
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange som har snille mødre her inne skjønner jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:48   #79
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en lys drakt (skjørt, bukse og dressjakke) som er lys og lekker. HAr brukt den masse og fått mange komplimenter for den. Man ser at det er skikkelig kvalitet. Kostet 7.000,-

Gammel 26-10-08, 02:51   #80
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnåff: Hva er det dyreste plagget du har i skapet?

Tenker det er ullkåpen min til ca. 4000,-, jeg betalte dog ikke det for den, den var på salg.
Også har jeg noen kjoler til en 2-3000, og noen støvletter og sko som jeg ikke husker hva kostet i farten, men de var ikke billige.
Også har jeg fått noen dyre plagg av mannen som jeg ikke aner hva kostet, jeans bla.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.