Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor jeg spiser økologiske egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 15:52   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor jeg spiser økologiske egg?

Noen erter meg litt når jeg nekter å kjøpe egg hvis butikken ikke har økologiske egg. Kanskje jeg skal ta med disse bildene og vise frem neste gang? (Ikke skumle og ekle bilder, men litt tankevekkende)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:54   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?

Det gjør jeg også. Alltid økologisk, i det minste frittgående. Jeg kjøper heller aldri store egg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:16   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor aldri store egg? (Hvis du tror jeg tåler å høre grunnen.)

Gammel 04-10-08, 00:33   #4
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Fordi høner flest ikke er skapt for å lage så store egg som de vi liker å ha til frokost.
Jeg hørte et program på radioen en påske en gang, og der ble dette utførlig forklart, med lydspor.
Poenget var kort forklart at egglegging som vanligvis skal gå ganske så greit for seg, blir som en liten fødsel for den stakkars høna.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:44   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg vil ikke høre lydspor. Blir eggene så store pga dop?

Gammel 04-10-08, 00:51   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil ikke høre lydspor. Blir eggene så store pga dop?

Det er jeg ikke sikker på. Mener at det var noe hormoner inni bildet, og generelt at de får så mye mat at de kan produsere større egg. Også avl.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:54   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Takk, Najade. Jeg kan tenke meg det er noe grums her, og har heller ikke kjøpt store egg de siste årene. Jeg tør ikke google på slike spørsmål, det er altfor stor sjanse for å få opp noe som ødelegger nattesøvnen.

Gammel 04-10-08, 01:01   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal vise linken til mannen min. Jeg kjøper alltid økologiske egg, men ikke han.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 01:06   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg blir veldig glad om det bidrar til at han velger økologisk eller i det minste frittgående. Uansett om ikke alle har det som det nederste bildet med høner på grønn gressbakke, så er det uendelig mye bedre enn burhøns.

Gammel 04-10-08, 01:09   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir veldig glad om det bidrar til at han velger økologisk eller i det minste frittgående. Uansett om ikke alle har det som det nederste bildet med høner på grønn gressbakke, så er det uendelig mye bedre enn burhøns.

Som oftest kjøper mannen egg fra frittgående høns i stedet for økologiske. Grunnen er at de kommer i 12 pk, mens økologiske som oftest kommer i 6 pk.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 01:13   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Aha. En liten dytt kan sikkert hjelpe da?

Gammel 04-10-08, 01:18   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Najade sa det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 10:53   #13
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Disse bildene har jeg sett før.

Jeg kjøper alltid økologiske, men aller helst kjøper jeg de fra gårdsutsalg. Det er mange økologiske gårder i nærheten her

Gammel 04-10-08, 11:03   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det var opplest og vedtatt at "Frittgående" høner hadde det mye verre enn burhøns, siden de bare hadde akkurat god nok plass til at de kunne hakke hverandre i hjel?

Jeg kjøper for øvrig økologiske. Det er vel det eneste økologiske valget jeg tar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 11:08   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Økologiske, helt klart. Nærbutikken vår tar forøvrig ikke inn økologiske egg. Jeg spurte om de kunne gjøre det, men det solgte for dårlig til at de anså det som økonomisk

Gammel 04-10-08, 11:10   #16
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Om butikken jeg handler i har økologiske, så kjøper jeg det.

Gammel 04-10-08, 21:31   #17
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Økologisk, helt klart!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.