|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Noen erter meg litt når jeg nekter å kjøpe egg hvis butikken ikke har økologiske egg. Kanskje jeg skal ta med disse bildene og vise frem neste gang? (Ikke skumle og ekle bilder, men litt tankevekkende) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Det gjør jeg også. Alltid økologisk, i det minste frittgående. Jeg kjøper heller aldri store egg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?
Fordi høner flest ikke er skapt for å lage så store egg som de vi liker å ha til frokost. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg ikke sikker på. Mener at det var noe hormoner inni bildet, og generelt at de får så mye mat at de kan produsere større egg. Også avl. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Takk, Najade. Jeg kan tenke meg det er noe grums her, og har heller ikke kjøpt store egg de siste årene. Jeg tør ikke google på slike spørsmål, det er altfor stor sjanse for å få opp noe som ødelegger nattesøvnen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Skal vise linken til mannen min. Jeg kjøper alltid økologiske egg, men ikke han.
|
|
|
#9 |
|
Vaklende
|
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Jeg blir veldig glad om det bidrar til at han velger økologisk eller i det minste frittgående. Uansett om ikke alle har det som det nederste bildet med høner på grønn gressbakke, så er det uendelig mye bedre enn burhøns. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som oftest kjøper mannen egg fra frittgående høns i stedet for økologiske. Grunnen er at de kommer i 12 pk, mens økologiske som oftest kommer i 6 pk.
|
|
|
#13 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Disse bildene har jeg sett før.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Jeg trodde det var opplest og vedtatt at "Frittgående" høner hadde det mye verre enn burhøns, siden de bare hadde akkurat god nok plass til at de kunne hakke hverandre i hjel?
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Økologiske, helt klart. Nærbutikken vår tar forøvrig ikke inn økologiske egg. Jeg spurte om de kunne gjøre det, men det solgte for dårlig til at de anså det som økonomisk
|
|
|
#16 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Om butikken jeg handler i har økologiske, så kjøper jeg det.
|
|
|
#17 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor jeg spiser økologiske egg?Økologisk, helt klart!!
|
![]() |
|
|