|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hjemmelaget eller ferdiglaget | |||
| Kjøper alltid ferdiglagde |
|
9 | 10,34% |
| Lager alltid selv |
|
50 | 57,47% |
| Bruker av og til ferdiglagde |
|
28 | 32,18% |
| Er veggis |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En kjøttkakepollVi kjøper som regel. Dere kan si hva dere vil, det tar en del lenger tid å lage selv, og det kjøttkaker er hurtigmiddag hos oss. Vi trenger hurtigmiddag innimellom. Jeg skjønner at veldig mange på FP har utrolig mye mer tid enn meg.
|
|
|
|
#42 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En kjøttkakepollSelv jeg lager kjøttkaker selv.
|
|
|
#43 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En kjøttkakepollDere må være mer effektive enn meg. Mine kjøttkaker tar i hvert fall en halv evighet å lage. Gode, men ikke noe jeg tar meg tid til på hverdager.
|
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepoll
Nei det tar i grunnen ikke så mye lenger tid (like lang tid som å koke poteter). Men klart, det er jo bittelitt mer pes enn å bare ta ut noen kaker fra en pakke. Jeg har masse tid, men kjøttkaker er ikke en av de middagene jeg synes tar lang tid i det hele tatt, ikke engang om jeg lager alt fra bunnen av. Kjøttkaker ER hurtigmiddag. Alt hives oppi food processoren og kjøres til en masse. Men det tar jo litt tid å lage boller osv (5 minutt?), skjønner jo at det kan bli litt pes med to små hoppende rundt seg altså.
|
|
|
#45 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sånn er det her og. Hjemmelagde kjøttkaker lages nok oftere enn kjøpte, men jeg synes kjøpte smaker helt greit. Vi bruker det som regel som kjapp hverdagsmiddag m/ris. Uansett hvor lettvint mat fra grunnen er, er det ikke til å komme bort fra at det faktisk er kjappere å bare varme noe enn å lage det. Bare det å hente fram ingrediensene tar like lang tid som å varme noe ferdig |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: En kjøttkakepollJeg har laget selv hele 2 ganger.
|
|
|
#49 |
|
Hertuginne
|
Jeg ser at jeg kan fremstå som veldig perkfet i det forrige innlegget mitt, og det var ikke meningen. Men når jeg lager mat er ungene enten rundt meg på kjøkkenet eller så leker de sammen på lekerommet/stua. Men mine unger er eldre enn dine, for et drøyt år siden kunne jeg ikke gjort det samme, for å holde øye med en ettåring og en treåring og også laget sånn middag, det kunne jeg bare glemt. Nå kommer vi hjem fra barnehagen, jeg tømmer barnehagesekkene mens jeg sender ungene på badet for å vaske hender og så går vi opp i stue/kjøkken sammen, og så leker de mens jeg lager middag. Det er noe helt annet når ungene blir større enn det dine er, mine er fem og snart tre.
|
|
|
#50 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollJeg har en svigermor som har laget kjøttkaker til oss som vi har i fryseren.
|
|
|
|
#51 |
|
Off the map.
|
Sv: En kjøttkakepollJeg må bare si; hvis jeg kan velge mellom mine, min mors eller Gildes kjøttkaker så er Gildes sine klart å foretrekke.
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Det er det der med om man skal være på kjøkkenet hele tiden, eller om man gjør andre ting samtidig. Vi har f.eks. ofte brun ris til middagen, den bruker enda lengre tid på selve kokingen enn poteter gjør, men da kan jeg koke opp vann, helle risen i, skru ned platen og så gå og gjøre noe annet (f.eks. hjelpe Poden med leksene) i et kvarter, og så gå inn og sette på hva nå annet vi skal ha til middag (f.eks. putte laks i ovnen) og gå tilbake på stuen, og så videre. Står man uansett på kjøkkenet den tiden potetene koker, så er det klart man fint rekker å lage både kjøttkaker og saus og salat på den tiden, men da blir det altså ikke gjort noe annet samtidig.
|
|
|
#54 |
|
flisespikker
|
Sv: En kjøttkakepollOg vi har i praksis aldri kjøttkaker, men de få gangene vi har hatt det har det vært ferdigkjøpte noe flere ganger enn det har vært hjemmelagde.
|
|
|
#55 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: En kjøttkakepollBegge deler. De hjemmelagde er best, men jeg synes det tar laaaang tid. Jeg vet ikke om jeg blir motløs eller inspirert når jeg hører hvor kort tid andre bruker.
|
|
|
#56 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollDe ferdiglagde smaker helt gruuusomt!!!!
|
|
|
#57 |
|
Trøtt
|
|
|
|
#58 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: En kjøttkakepollVi bruker bare hjemmelagede, stort sett mannen som lager de, men egentlig så bruker vi bare karbonadedeig, så det er vel karbonadekaker. Men de har samme form som kjøttkaker, og vi kaller dem det, det er jo bare det av vi foretrekker karbonadedeig.
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Det hjelper såklart på.
|
|
|
#60 |
|
Fortynnet
|
Sv: En kjøttkakepollJeg liker ikke ferdigkjøpte kjøttkaker, så det kjøper jeg aldri. Jeg syns ikke det tar lang tid å lage, men hvis man skal lage til en stor familie så tar det selvfølgelig en stund å steke dem. Når vi bare er tre-fire stykker går det greit på den tiden det tar å koke poteter. |
|
|
|
![]() |
|
|