Sv: En kjøttkakepoll
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Nei jeg gjennomsteker de ikke, jeg bare bruner dem og koker dem i sausen etterpå. Det tar jo maks 10 minutter ekstra og den tiden pleier de fleste å ha, i hvertfall på en søndag (vi spiser sjelden kjøttkaker). Men det er jo opp til hver enkelt hva de vil bruke altså, om dere liker Gilde sine best så go for it. 
Nei, som jeg sa i første innlegget mitt, vi syns Gilde er helt greit, ikke best. Min mamma lager best! Og jeg KAN lage gode, men jeg tar meg ikke tid til det. Og forøvrig er kjøttkaker hverdagsmat og ikke søndagsmat hos oss.
Og følte for å legge til: i teorien kan man steke kjøttkaker mens potetene koker. Men hos oss er det sånn at man slenger over potetene, så skal det ordnes med en klesvask, ukeplaner skal sjekkes, ungene har noe å fortelle, meldinger skal sorteres, posten skal åpnes, oppvaskmaskinen tømmes - det foregår ørten andre ting samtidig med matlagingen, så på en vanlig torsdag egner jeg meg ikke helt og fullt til middagen. Det må gjøre seg mest mulig selv. Koketid kan utnyttes til andre ting, men all tid som jeg faktisk må bruke hender og hode på matlagingen er tid som jeg ikke kan bruke til noe annet.
|