Sv: Ære være alenemødre ...
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
At man ønsker å hylle dem med en egen tråd må være en ærlig sak, det skal jeg ikke legge meg oppi, men å gjøre det fordi man har tilbragt noen dager alene med barna og tydeligvis hadde problemer med det, er teit.
Jeg skjønner rett og slett ikke poenget ditt.
Om jeg er syk mange dager i strekk, priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke er kronisk syk. Når jeg har måneder som er trange økonomisk,er jeg glad for at jeg ikke er fattig. Når jeg får andres problemer med å få barn tett på livet, kjenner jeg hvor stor pris jeg setter på at vi fikk våre to uten strev. Når man hører om krig i andre land, setter man pris på at ens eget land er et fredelig ett - og når man kjenner på slitenheten etter å ha vært alene med egne barn over en periode, får man vikelig fokus på hvor stor pris man setter på at man er to om dette ansvaret til daglig.
Hovedinnlegget vitner om empati med andre samt takknemlighet over egen livssituasjon. Finnes det noe finere enn å evne disse to tingene?