Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 14:20   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg svarer at dette ikke kunne skjedd i Norge, fordi her har den ammende like stor rett som en som blir støtt av det. Men dessverre ser andre deler av verden (les USA) dette dessverre litt annerledes. Jeg har i min 14 år lange fartstid som flyvertinne aldri kastet noen ammende mødre av et fly, langt mindre bedt en ammende mor om å dekke seg til, så det sier vel litt om hvor ofte slike situasjoner oppstår.

Om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg er fullt klar over at dette ikke kunne skjedd i Norge. Jeg synes fortsatt det er på trynet å forsvare dette selv om det skjedde i USA. Jeg mener at amerikanske barn har samme rett til å bli ammet som norske barn, og at det er like håpløst uansett hvor i verden det måtte skje. Hvis amming på fly ikke er akseptabelt i USA er det kulturen det er noe i veien med, ikke kvinnen som ammet. Heldigvis oppstår ikke slike situasjoner ofte nei. Det skulle bare mangle. Jeg er forøvrig enig i at saken ikke nødvendigvis er slik den framstilles. Men ut fra informasjonen jeg har fra artikkelen står jeg for at kabinpersonalet viser dårlig dømmekraft.

Som sagt har jeg også landet i et arabisk land sammen med ammende arabiske mødre uten at det har vært noe problem. Jeg ville kanskje vært litt usikker til å begynne med hvis jeg skulle amme selv, siden jeg ikke kjenner kulturen deres godt nok, men etter å ha sett at de tildekkede, arabiske kvinnene gjorde dette som den mest naturlige ting i verden hadde jeg likevel regnet med at det var greit.

Sist redigert av My : 22-11-06 kl 14:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.