Sv: Ammende mor kastet av flyet
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Når en dustemikkel av en medpassasjer klager på amming forstår jeg ikke hvorfor det er denne som det skal tas hensyn til, og ikke barnet. Flyvertinnen burde på en vennlig, men bestemt måte forklart dustemikkelen at amming ombord på flyet er lov, beklager, men slik er situasjonen. Det er ikke ulovlig, det er ingen fare for sikkerheten.
Dårlig dømmekraft av kabinpersonalet vil jeg påstå. Kan man som passasjer klage på alt mulig ved medpassasjerer og det blir automatisk tatt hensyn til?
Og om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg svarer at dette ikke kunne skjedd i Norge, fordi her har den ammende like stor rett som en som blir støtt av det. Men dessverre ser andre deler av verden (les USA) dette dessverre litt annerledes. Jeg har i min 14 år lange fartstid som flyvertinne aldri kastet noen ammende mødre av et fly, langt mindre bedt en ammende mor om å dekke seg til, så det sier vel litt om hvor ofte slike situasjoner oppstår.