Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er kokosboller på vei ut?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 22:38   #41
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er kokosboller på vei ut?

Ikea har vel alltid?

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:38   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er sikkert fordi de ble kalt negerboller før og siden neger ikke er lov å si lenger, så ble det farvel til bollene også.

Fader, altså. Det var jo det JEG skulle si, jo!

Gammel 29-08-08, 22:39   #43
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ikea har vel alltid?

Gammel 29-08-08, 22:39   #44
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor ikke du like ved en Ultra da? Der har de sikkert det. Ellers må jeg bare joine anbefalingen om Den Lille Kokosbollefabrikken.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:44   #45
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Dragens hyggelige dame.

I morgen blir det 8 kokosboller i stedet for wienerbrød. Ikke det at jeg spiser wienerbrød da, men jeg kan jo late som jeg hadde tenkt kjøpe ett.

Kjøpte på Rema for noen uker siden.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:57   #46
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg kjøpte en slags kokosbollerull? på jobben en dag. Dvs sykehuspraksis-jobben min. Og den smeltet i munnen. Farlig god. Angrer. Abstinenser.

Gammel 29-08-08, 23:00   #47
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jøss, 8 kokosboller på et wienerbrød? Nå er vel wienerbrød stort sett stekt smør, men likevel da! Kokos er vel en grønnsak også (eller er det en frukt, tro? det er ikke et kornslag i allefall..tror jeg ) så kokosboller er vel nærmest sunt da eller?

Gammel 29-08-08, 23:00   #48
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg vet ikke helt om det å være så iherdig for å få tak i noe man strengt tatt ikke vil ha, er en god egenskap?

De var til storebrors bursdagskake må vite.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:04   #49
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

! Kokos er vel en grønnsak også (eller er det en frukt, tro? det er ikke et kornslag i allefall..tror jeg ) så kokosboller er vel nærmest sunt da eller?

Kokosnøtt:

:åpplyser:

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:14   #50
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sjokoladeboller eller Flødeboller - altså kokosboller uten kokos :veldig PK og sier ikke n-ordet: var å finne på Meny for et år siden ihvertfall. Bare spør mannen min... han var på jakt i Oslo (etter stengetid for Kokosbollefabrikken) da jeg hadde dilla mesteparten av svangerskapet.

Gammel 29-08-08, 23:18   #51
Left
Passiv

Standard

Kokosboller vil du ha, men uten kokos?

Sånne klissete søte kokosboller uten kokos heter visst sjokoladeboller de.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:28   #52
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Kokosnøtt:

Takk! Men nøtter er jo så sunt og in i tiden nå så det kan sikkert spises med god samvittighet!

Gammel 29-08-08, 23:32   #53
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg kjøpte en slags kokosbollerull? på jobben en dag. Dvs sykehuspraksis-jobben min. Og den smeltet i munnen. Farlig god. Angrer. Abstinenser.

Nei nei, ikke angre. Kokosboller har nesten ingen kalorier. Nesten for gulrøtter å regne.

(De har faktisk få kalorier altså, ikke tull)

Gammel 29-08-08, 23:36   #54
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Men hva er det i dem egentlig, hvis det ikke er kalorier? Det "bollestoffet" virker ganske fett. Og kokosmelk er jo også ganske kaloririkt, eller?

Gammel 29-08-08, 23:38   #55
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Kokosnøtt:

Botanisk sett er kokosnøtten ikke en nøtt, men en steinfrukt.

Gammel 29-08-08, 23:39   #56
Kneazle
Passiv

Standard

Fyllet er vel bare eggehviter og sukker. Det er jo fullt av luft, veier lite, og inneholder derfor få kalorier per bolle. Det er ikke kokosmelk i; navnet kommer fra kokosmassen utenpå sjokoladetrekket.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:40   #57
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men hva er det i dem egentlig, hvis det ikke er kalorier? Det "bollestoffet" virker ganske fett. Og kokosmelk er jo også ganske kaloririkt, eller?

Er vel bare vispet eggehvite og sukker? Veier ihvertfall nesten ingenting og de små har ikke mer enn 50 kcal, tror jeg.

Gammel 29-08-08, 23:42   #58
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

46 kalorier bare og det er i kokosboller! Tar man bort kokosen er det vel enda litt mindre? Er kun sukker, gelantin og vann, evnt. eggehvite i bollene, så et tynt sjokoladelag utenpå. Evnt. tynn kjeks i bunn.

Gammel 29-08-08, 23:43   #59
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Botanisk sett er kokosnøtten ikke en nøtt, men en steinfrukt.

Du har visst rett. Jeg erkjenner at jeg har ledet Wix ut i villfarelse.
Kokosnøttlink.

Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:02   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikea sine = Delicato.
Det er IKKE det samme.

Det skal være sånne danske (det er i hvert fall en negerfløtebolle med dansk flagg på) uten kokkos.
De har de på Safari.
:skal dit i morgen:

Skal jeg sende?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.