Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er kokosboller på vei ut?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 21:48   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er kokosboller på vei ut?

Det er sesongbetont . Jeg lette byen rundt etter kokosboller uten kokos i juli i fjor. Ringte importør og fabrikk og hele greia. De sa jeg måtte vente til høst og vinter, og jeg endte opp med svindyre boller fra den lille kokosfabrikken.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:49   #22
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er sesongbetont . Jeg lette byen rundt etter kokosboller uten kokos i juli i fjor. Ringte importør og fabrikk og hele greia. De sa jeg måtte vente til høst og vinter, og jeg endte opp med svindyre boller fra den lille kokosfabrikken.

Gammel 29-08-08, 21:51   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Sveits får man kokosboller uten kokos i store esker med små boller. Da er det sjokoladetrekk både av lys, mørk og hvit sjokolade. De er god de. Det er alt for langt til Sveits.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:52   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så dem her om dagen på ICA. Både med og uten strø

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:54   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg er i allefall iherdig. Det skal jeg ha :fører på CVen:

Gammel 29-08-08, 21:54   #26
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En hyggelig dame på jobben fortalte meg forleden dag at det går 8 kokosboller på ett wienerbrød. Jeg liker ikke wienerbrød, så jeg har mange, mange kokosboller til gode. Det blir jeg litt lykkelig av å tenke på.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:57   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du trenger ikke dra så langt som til Sverige, jeg vil heller anbefale en tur til kokosbollefabrikken, som det også er linket til over her. Der kan du velge helt selv hvordan du vil ha kokosbollen din, og jeg skal love deg at de er gode.

Virkelig farlige.

Min datter og min kusine bor like ved Den Lille Koosbollefabrikken på Sagene og må alltid ha med en stor eske hit.
Sinnsykt godt!

Gammel 29-08-08, 21:57   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg synes de fra kokosbollefabrikken var oppskrytt og ikke verdt pengene. Men så er jeg ikke så glad i kokosboller heller da.

Gammel 29-08-08, 22:00   #29
Kneazle
Passiv

Standard

Altzå:
Det er jo bare de bollene med kokosstrø som kan kalles kokosboller.
De uten kokos er negerboller (alternativt fløteboller hvis man skal være PK).

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:01   #30
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi har masser av nydelige kokosboller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:04   #31
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er sikkert fordi de ble kalt negerboller før og siden neger ikke er lov å si lenger, så ble det farvel til bollene også.

: akkurat slukt en kokosbolle fra Delicato:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:05   #32
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rema pleier å ha slike i esker. Ikke alle rema butikkene, men har sett i de fleste faktisk =)

Gammel 29-08-08, 22:06   #33
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg er i allefall iherdig. Det skal jeg ha :fører på CVen:

Jeg vet ikke helt om det å være så iherdig for å få tak i noe man strengt tatt ikke vil ha, er en god egenskap?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:07   #34
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

En hyggelig dame på jobben fortalte meg forleden dag at det går 8 kokosboller på ett wienerbrød. Jeg liker ikke wienerbrød, så jeg har mange, mange kokosboller til gode. Det blir jeg litt lykkelig av å tenke på.

Du er søt!

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:13   #35
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

De på Ikea er kjempe gode! Jeg spiste en god del slike i en eller annen graviditet.

Gammel 29-08-08, 22:14   #36
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Og forresten, forbaska damer som drar opp slike diskusjoner på en fredagskveld.

Gammel 29-08-08, 22:16   #37
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Forsøk utsalget til den lille kokosbollefabrikken i krysset Sannergata/Thv. Meyers gate. Der har de altfor mange fristelser.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:18   #38
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

De har visst åpnet på Lilletorget på Grønland også.

Den lille kokosbollefabrikken

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:32   #39
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

De har visst åpnet på Lilletorget på Grønland også.

Den lille kokosbollefabrikken

Bor på bjølsen og mener jeg kjenner smaken på de fra sagene veldig godt (). Av en eller annen merkelig grunn så dumpet jeg innom den på Grønland en dag, og de var IKKE like gode! Ble skikkelig skuffa. Sjokoladen smakte gammel, og var vesentlig tynnere enn den på sagene. Isj isj! Kunne vært et engangstilfelle, men har hørt flere nevne det samme så er skeptisk. Tør ikke prøve på nytt..skuffelsen er bare ikke til å bære igjen .

:fanatiskkokosbolleelsker:

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 29-08-08 kl 22:38.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:37   #40
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Kokosboller er utrolig digg, både kokosboller og sjokoladeboller (PK)!

Jeg var imidlertid litt skuffet over noen vi fikk i barselgave (ja, genialt sant?!), som kom fra kokosbollefabrikken.
Men jeg er villig til å gi dem flere sjanser altså!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.