|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Det er overhodet ikke enighet i fagmiljøene om at IQ og intelligens er akkurat det samme. Skjønte du ikke hva jeg skrev?
![]() |
#262 |
Leser
|
Et ord eller et begrep er jo bare det man definerer det som. Hvis man finner ut at intelligens tidligere har vært definert for snevert er det ikke umulig at ordet eller begrepet etterhvert divigerer fra den opprinnelige meningen. Og det er jo akkurat det som skjer intelligensbegrepet er i endring.
Det stemmer ikke helt. Det er så vidt jeg vet ingen tvil om at empati er en del av EQ så noe vet man. Jeg har også forstått det slik at man knytter EQ til speilnevroner i hjernen. Jeg har bare lest om det i bøker, men jeg la inn en link til en artikkel jeg fant på nett.
![]() |
#264 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Det er riktig at man forsker på hva EQ muligens kan være. men det hjelper lite med fysiologiske forklaringer når man ikke vet hva man ønsker å forklare. Man må bestemme seg for hva man vil at EQ skal bety før det er noe poeng i å finne ut hva den skyldes. Og så lenge man ikke har bestemt seg for hva man ønsker å måle kan man heller ikke måle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Dette begynner jo å bli riktig underholdende. For det første er det jo søtt av Bingo å automatisk gå ut i fra at alle er menn, for det andre er det jo enda litt søtere å ikke innse at det finnes de med et svært presist (!) språk i det daglige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Aktiv
![]() |
Hvis du har studert både statistikk og medisin bør du vel ha evnen til å uttrykke deg noe enklere enn du gjør i det foregående innlegget. Du imponerer ikke meg med å skrive f.eks "korrelasjon" i stedet for "sammenheng" som betyr akkurat det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Aktiv
![]() |
Enda søtere er det vel at faguttrykkene blir benyttet feil og ikke alltid har like stor sammenheng med det som diskuteres. Men det ser jo fint og flott ut da |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Ha ha ha, gi deg nå Bingo, før du driter deg fullstendig ut.
![]() |
#270 |
Mother of Dragons
|
Det er ikke et problem så lenge jeg snakker med andre med fagkunnskap. Det var du som etterlyste fagkunnskap og så furter du når du får innlegg som har presise termer.
![]() |
#271 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Bingo burde få seg et liv og bidrar vel bare til å bekrefte fordommene jeg har mot Mensamedlemmer og hvorfor jeg valgte å ikke melde meg inn, selv om scoren på testen var mer enn høy nok.
![]() |
#272 |
Aktiv
![]() |
Joda, alt dette er vel og bra. Men g-teorien er som du innrømmer en teori og kan vel ikke gjendrive det som regnes som sikker viten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Aktiv
![]() |
Ja du må være fryktelig smart for å slenge så mye dritt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Hertuginne
|
Jeg er smart nok så jeg klarer meg.
![]() |
#275 |
Aktiv
![]() |
Vel, da er det vel bare å ta av seg hatten for at du stiller opp for henne da |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Artig dokumentar på NRK2 no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Dette begynner jo å bli riktig morsomt Sist redigert av Strå : 29-08-08 kl 22:01. Årsak: skrivefeilretting |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Ved å google Howard Gardner får ein i allefall opp ein del alternative teoriar til at IQ er noko absolutt... |
![]() |
![]() |