Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 10:19   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg vil drikke vin med Polyanna en kveld!

Kan anbefales. :erfart:

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Apropos dette med å tro på at foreldrene gjør det de tror er det beste for barnet. Det går faktisk an å tro at folk gjør ting i beste mening, men samtidig se at det de gjør er riv ruskende galt ut i fra common sense.

Jeg vet om mange som tror de gjør det som er best for barnet, men som bommer helt og totalt. Eller de gjør det de synes er best i situasjonen. Eller de lar det være opp til 3-åringen å bestemme både dette og hint i fht mat eller sikkerhet eller leggetider. "Er du trøtt, lille venn? har du lyst til å legge deg?" Mine svigerforeldre, som regner seg selv som veldig gode foreldre, bedre enn de fleste, i følge dem selv, skjønte ingenting av bilsikring, båtsikkerhet, trappesikring, spedbarnskosthold, osv. Ikke bare var kunnskapen fraværende eller utdatert, men de nektet leeenge å ta inn ny kunnskap, for det hadde 1) gått bra med deres barn, 2) statistikk er bare tall, 3) det var ingen grunn til å være hysterisk og 4) magefølelsen deres tilsa at det ikke var nødvendig.

Verden er full av foreldre som gjør sitt beste, mener de vet hva som er best for sitt barn og som tar mer eller mindre kalkulerte valg rundt risiko, og jamen går det skikkelig galt noen ganger. Man er ikke født med masse kunnskap om hva som er smart, riktig eller bra, det må man skaffe seg og underveis må man forkaste gamle sannheter, tricks og tips. Min mormor ga mor fløyelsgrøt og H-melk da hun var nyfødt. Ikke særlig lurt. Heldigvis en forkastet metode. Min mor ga ikke fluor til oss. Ikke særlig lurt. Heldigvis en forkastet metode. De gjorde det de trodde var best.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Spoken like en person som har troen på sine medmennesker og ikke liker å se ned på dem for å ta andre valg enn det jeg ville gjort tror jeg heller vi sier..

Andre valg er en ting, rine, dustete, farlige eller gale valg er en annen sak. All argumentasjon som minner om "enhver mor vet best for sine barn" eller "det gikk bra med meg", er i utgangspunktet håpløs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.